Stod bredvid och applåderade mig själv

Jag har en ålderskris, helt klart. Kommit in i en 45-årssådan. Den enda krisen avseende ålder jag haft faktiskt. Är inte deppad och funderar på döden precis. Har mer en allvarlig träningskris, och det är tillräckligt illa när det gäller mig. Börjar fundera på hur länge man orkar hänga på ungdomarna.Jag hänger ofta inte  med nu för tiden om man ska vara riktigt ärlig, inte 100% hela vägen. Man uppskattar att "pyssla hemma" och då blir den fysiska statusen därefter. Ja ni hör ju - pyssla hemma?! Jag VILL inte pyssla, jag vill kräkas på gymmet och känna att inte en muskel skonats på gårdagens träning när jag vaknar på morgonen och känna att det här är guds gåva till mänskligheten när man håller kaffekoppen med båda händerna men ändå spiller ner hela tröjan med kaffe för träningsvärken gör att koppen inte riktigt orkar ända upp till läpparna.
 
I dag gjorde jag ett grymt spinningpass. Där var jag och kroppen. Och hjärnan.
-- Nu jäklar gör vi det här bättre än någonsin, Åsa, sa jag till mig själv. Det är inte kört. Än.
 
Hon den där satt intill mig i spinningsalen och inte nog med obetalbar pepp, hon beskriver hela grejen med alltihop helt suveränt.
 
Krisen är på övergående va? (Tror semestern med det dåliga vädret fullständigt mosade ner mig i tjockaste torven i kristräsket.) Kör ett styrkepass innan jobbet i morgon. Nu är det fit som gäller. I mitt fall är inte det viktigaste med fit hur man ser ut. Fit i mina ögon menas att man känner sig oövervinnlig och är en av de starkaste fysiskt (vilket drar med sig det där psykiska), så nu jobbar vi på att ta tillbaka det.
 
Krisjävel, du är död! 45 och still going fucking strong! (Jisses, där tog jag minsann i ända från tånaglarna...)
 
 
 
 
 
 

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Maddis

Äsch, man är inte en dag äldre än man gör sig! Det är bara att komma ur semestermode så är du som vilken 30-åring som helst sen! :D

2012-07-31 @ 10:08:51
URL: http://eatrunbreathe.wordpress.com
Morrat av Maddis

Äsch, man är inte en dag äldre än man gör sig! Det är bara att komma ur semestermode så är du som vilken 30-åring som helst sen! :D

Svar: Bästa Maddis! Tack. När du uppnått min aktningsvärda ålder ska jag peppa dig så du storknar! (Då är jag typ pensionär... buhu, hur jobbigt blev det inte nu då? ;P Men en fräsch sån då.) (Påminn mig att jag ska berätta om den söta damen som frågade efter Hanna idag, eller om du frågar Hanna. Hahahahahaha! Då lyfte jag lite. Jösses vad skoj. Tyckte jag då!)
Vindvirvel

2012-07-31 @ 10:11:22
URL: http://eatrunbreathe.wordpress.com

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0