Plank

Är det lurigt att sätta upp ett plank?

Min granne, som aspirerar på stora komikerpriset, är jättetrevlig. Och levererar sina pikar inlindade med väldigt stor humor.
Är inte det jobbigt? Då kan man ju liksom inte bli förbannad och fräsa sköt dig själv och skit i mig?
(Sist pikade han mig för min "kompost" som kunde bli påskbrasa för er som kommer ihåg.)

Nu var det dax igen.

-- Det gror bra, säger grannen bakom ryggen så jag hoppar högt.
-- Japp. Nu är det vackert, säger jag där jag står och tittar ner i rabatten.
-- Tänkte mer på gräset.
-- Jodå, det växer och frodas. (Tänker inombords: -- Jag vet att det snart är lika långt som jag är hög ännu en gång, men jag har faktiskt inte hunnit.)

Konstpaus.

-- När kommer dom? hörs det genom buskaget som grannen gömt sig bakom.

När dom kommer? Vad har jag nu sagt då? Det är väl inga dom som ska komma hit... vad yrar han om? Eller har jag kollrat ihop nåt om att svenska landslaget i fotboll ska droppa förbi på kaffe eller?

-- Dom?
-- Ja, dom kommer att må bra här ett par veckor.
-- Ursäkta, men vilka pratar du om?
-- Kossorna du ska släppa ut på bete, säger grannen.

Kul. Jättekul.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av beerbelly

Hahahaha otroligt rolig granne.

Kan du inte försöka få dit ett får eller rent av en ko för att chocka? Sen tacka för idéen?

Ha det gött ikväll!

Kram

2008-05-22 @ 21:26:04
Morrat av M

Jamen det är ju underbart! Ha, ha! Hade velat se din min! Problemet är bara att den "jobbiga" grannen lär ANMÄLA dig om du tar in en ko i tätbebyggt område! Men det kanske det kan vara värt för ett gott skratt!

2008-05-22 @ 22:14:12
Morrat av P

Haha, det låter ungefär som F tycker jag...

2008-05-22 @ 22:22:50
Morrat av Åsa

bb: Ett får möjligtvis. Jag har koskräck! :-)



M: Underbart?! Så kul var han väl inte? ;-)

Jag ska fundera på om jag inte kan övervinna koskräcken. En kossa kanske inte är så farlig, det är värre med en hel flock. :-)



P: Ja, det gör det, ha, ha. Fattar inte att dom inte förstår charmen med skogstomt! ;-)

2008-05-23 @ 07:19:13

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0