Trädgårdsbestyr

Eftersom vädret varit trädgårdsvänligt i dag bestämde jag mig för två projekt i densamma.
Ta bort en taggbuske (som jag jobbat på sen 2003 när jag flyttade hit):

447475-28

Jag har dödat det som är ovan jord med "Rambo". Ett jättetrevligt ogräsmedel för mig men inte miljön.
Taggbuskens rötterna är intakta tyvärr. Och stora! Grävde, sågade, svor, krälade och lite till och tyckte jag var på g.
Då händer detta:

447475-29

Precis när jag kilat in spaden under en rätt kraftig rot och bänder allt vad jag kan går spaden av!
Det höll på att ta livet av mig eftersom jag föll handlöst baklänges och rullade flera varv... Blev yr.
Snyftade nästan lite, tills jag kom på att jag helt enkelt är för stark. Då borstade jag bort lite gräs, spottade ut några tänder och torkade blodet från näsan.
Gick in och hämtade min kompis Rambo. Smetade på lite på de rötter jag lyckats synliggöra. Det ska nog göra susen.

Tog mig an projekt två. Rensa en rabatt. Kan låta enkelt. Men titta:

447475-27

Jodå. Det är faktiskt en rabatt. Även om jag måste övertyga mig själv om det ibland.
Den har jag också jobbat på sen 2003. Då kan ni förstå hur den såg ut förut.
Rensade bort några kubik ris och övervissnat och la i min lilla kompost:

447475-30

Det kanske inte framgår på bilden hur stor den är? Den är knappt lika hög som mig. Jag är 163 cm över havet och komposten är nog 150.
Grannen var ute i dag också naturligtvis. En riktigt lustig-kurre. 
Han tyckte det skulle bli jättekul att ha Skövdes påskbrasa precis utanför sitt hus. - För något annat är det väl inte du samlar till? sa han.
Och la till: - Funderar bara på hur alla ska få plats där bakom syrénbusken? Jag har några bokhyllor stående som ska till tippen, ska jag lägga på dom?
Ja, ja. Förstår piken. Jag ska köra i väg skiten.
Ska bara köpa en ny bil med drag. Och lära mig köra med kärra. Framåt kan jag köra, men ibland är man tvungen att backa tyvärr. Särskilt i kaoset på soptippen.

Igelkottar trivs i rishögar förresten. Tänk på det.

Jagade min vän haren med kameran i dag. Men han ville inte vara med på bild. Vägrade.
Han har däremot tuggat i sig lite skott på min japanska lönn som jag planterade förra året. Var det verkligen nödvändigt? Måste vi bli osams innan tulpanfrossan börjar?

Trodde BWO skulle vinna schlagern förresten. Skit.
Perrelli gillar jag inte.

www.vindvirvel.blogg.se


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av F

You are my macho girl!

Fan, så ska det se ut, spotta ut tänderna och sen upp på hästen igen!

Du e grym.

2008-03-17 @ 19:38:19
Morrat av Åsa

Kanske ljög lite...

2008-03-17 @ 21:08:34

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0