As till svets

Svets-aset körde en meter... sen tyckte den inte det var roligt längre!

Och den körde den ynka metern (av de tänkta 15 på bamse-balken) svetslinan på förmiddagen På förmiddagen hade ju för fäen inte jag kommit dit än!
Anti-anti-anti-klimax!

Slutar väl med att dom får sälja svetsen på loppis. *surar*

Efter besvikelsen och avslutad arbetsdag tänkte jag svänga in till Tidaholm och "shoppa" lite. (Främst på systembolaget, men min vän K hävdar att Tidaholm är shoppingens Mecka. Nu tror jag inte riktigt på det, men ok, jag ska själv se efter om hon har rätt, sämre är jag ju inte än att jag kan göra en marknadsundersökning samtidigt som jag ändå behöver besöka bolaget.)

In mot Centrum, som det står på skylten. Åker, åker, åker...
Ooops! Kossor till höger. Tvärnit.
Måste åkt förbi centrum utan att ha uppmärksammat det.
Vänder på en grusväg. (Ja, faktiskt!)
Åker tillbaka. Inget centrum.
Dom måse glömt en skylt där man ska svänga. Testar att svänga ner (eller upp, jag har tappat orienteringen) en tvärgata.
Villor, villor, villor.
Svänger tillbaka. Tror jag. Eller?

Var är jag?! Jo, vilse i Tidaholm är vad jag är.
Tror dom har 15 000 invånare där. Snälla du, berätta inte för nån att jag åkt vilse där. Det är ju pinsamt.
Irrar runt i en kvart.
Yiiipppiiieee! Den där bensinstationen känner jag igen. Den brukar jag ha på höger sida när jag är på väg hem. Ibland har man flyt!
Styr upp bilen så macken är på höger sida av Forden och jag lutar mig tillbaka och sätter fart hemåt.
Utan att ha upptäckt handelsstaden Tidaholm. Utan att ens ha upptäckt centrum.
Torr strupe får jag också dras med. Orka åka ner till bolaget klockan fem en fredag här i stan? Not!

Nu skiner solen. Som alltid: Efter regn kommer solsken!
Update 5 min senare: Nu började det regna igen. Som alltid: Den som gapar efter mycket, mister ofta... osv.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Får visa dig Tidaholm någon gång, jag vet var centrum ligger. Men jag har svårt att tro att det är handelns mecka. Du får hänga med till Kinnarp någon gång också...

2008-05-16 @ 20:56:21
Morrat av Nollan

Haha, Tidaholm kanske bara finns i fantasin :) Inte konstigt i så fall att du missade det hela. Fast vem i hela världen skulle fantisera ihop något som
Tidaholm, det är frågan. Hoppas du hittade ett systembolag till sist iaf. Ha en bra helg!

2008-05-17 @ 00:28:02
URL: http://iordochbild.blogspot.com
Morrat av Jerk

Öka takten, sista kvarten
Tidaholm!

2008-05-17 @ 00:40:01
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Morrat av Åsa

P: I Kinnarp finns väl inget centrum alls, va? Bara kontorsmöbler.

N: Ja, så är det nog... En fantasi-stad. "Tidaholm finns bara i fantasin, med det är fint" - från Kalles klätterträd om nån kommer ihåg det. ;-)

J: Öka takta, sista kvarta, Tiahölm, Tiahölm, Tiahölm.
I Tidaholm pratar dom utbredd västgötska.
Den där ramsan, kan de flesta. Undrar hur den spritt sig?

2008-05-17 @ 08:19:45
Morrat av Jerk

Bajen sjunger den när matchklockan ställer sig på 75 minuter :)

2008-05-18 @ 16:31:14
URL: http://dalaibk.webblogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0