Uppspelt

P brukar ofta använda ordet uppspelt. Hon är ofta uppspelt, vilket är kul. Hon bara bubblar av glädje då.
Jag använde nästan aldrig det ordet förut, innan jag hade mött P.
Nu säger jag det titt som tätt, för det är ett riktigt bra ord som P gjort mig mycket uppmärksam på.

Nu känner jag mig uppspelt.
Över en svets!

Ett projekt jag är involverad i omfattar en stor, I´m talking big, big indeed, svets. Som svetsar stora, think big, really big, saker.
Svetsten är 40 m!
Big.
(Lägger till lite polack-engelska för att förbereda mig mentalt... möjligt att jag stöter på fenomenet igen i samband med svetsen.)

Den ska provköras i morgon. Och jag behöver vara där för att se hur det funkar.
Åh, det ska bli så spännande att se alltihop live!
So nice!
Så uppspelt.

Trodde aldrig jag skulle säga att jag är uppspelt över en svets. (Märk väl att det är uppspelt, inte upphetsad - det är en enorm skillnad!)

Man kan vara uppspelt innan något skett, och man kan vara uppspelt efteråt.
En risk man tar vid känsla av uppspelthet innan något, är att det kan sluta med ett anti-klimax.
Det får vi hoppas det inte gör den här gången.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jag tror jag är P

Uppspelt är bra. Just nu är jag inte uppspelt alls utan sur och tvär som en citron. Uppspelt, det var jag däremot i går.

2008-05-15 @ 21:15:38
Morrat av Åsa

He, he. Japp, jag tror du är den P jag menar eftersom den P jag menar lika ofta är uppspelt som sur som en citron! Vilket gör dig så speciell och härlig.
Dålig dag på teatern?

2008-05-15 @ 21:31:57
Morrat av beerbelly

Får hoppas du inte blir besviken. Uppspelt över en svets.. ja varför inte :)
Ha det bra ikväll!

2008-05-15 @ 21:57:15
URL: http://looser-beerbelly.blogspot.com/
Morrat av Valross

Va!? En 40-meters svets? Nu blev jag uppspelt!

2008-05-15 @ 22:47:55
URL: http://valross.blogg.se
Morrat av Nollan

Det är extra kul att bli uppspelt av saker man inte räknat med! Och eftersom uppspelt väl ändå är någon form av postivt tillstånd är det väl bättre att ha varit det innan än inte alls, även om det slutligen renderar i ett antiklimax. Får dock hoppas att det uppspelta kvarstår denna gång :)

2008-05-15 @ 22:58:12
URL: http://iordochbild.blogspot.com
Morrat av P

Japp dålig dag på teatern. Men nu är jag inte så sur längre. Du får gärna skriva om röd och korv och det för jag gör inte, jag repeterar, INTE reklam för cigg på min blogg som den rökhatare jag är. Det må vara hur roligt som helst... men nej.

2008-05-16 @ 06:14:56
Morrat av Åsa

bb: Det lär väl höras här inne om jag blir besviken... ;-)

Valr: Ha, ha. Stor!

N: Jaaaa! Bättre över att va uppspelt över nåt än aldrig över något... Bra sagt!

P: Ska se om jag snor det. Tror du gjort historien bättre, funderar.
Idag ser du minsannn glad ut i alla fall. Skönt.

2008-05-16 @ 10:43:08
Morrat av P

Okej. Här får du den av mig. Klipp ut och klistra in:
En rolig felhörning
P som är vegetarian men äter både fågel, fisk och mittemellan skulle köpa en korv härom dagen i staden på bästkusten. Hon stegade fram till kvinnan i kiosken och sa:
-- En korv med bröd.
Kvinnan sa:
-- En Marlboro röd.
Nej, sa P, en korv med bröd.

Eftersom P är en rökhatare av högsta rang vägrar hon blogga om denna roliga felhörning. Så jag snor historian, med tillåtelse förstås. Själv hade undertecknad köpt både cigaretter och korv.

2008-05-16 @ 11:53:53

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0