Julstämningen kryper närmare

Har redan nyårslöftet klart för mig. Ska bli ordningssam, skötsam och lite så där småredig. Kanske också lite stillsam.

I går på gymmet drog jag av mig överdragsbyxorna på och la dom intill ryggsäcken. La sen nyckelknippan på byxorna, lämnade alltihop och studsade iväg på toa. När jag kom tillbaka svepte jag med mig ryggsäcken och lät resten ligga kvar och blev jagad genom havet av maskinerna av omtänksamma människor som observerat min glömska.

Har sedan mitten av november plågat mina träningsdeltagare med Carola-julsånger för att få in stämningen. I dag, när det är grand finale, för min del åtminstone, innan julafton har jag cd:n hemma. Förr om året har jag alltid spelat Peter Jöback, men den är helt spårlöst borta. Ändå har jag letat!

Och sen ska jag bli en helt ny instruktör. Sansa mig, vara lugn och pedagogisk. Inte skrika hysteriskt på mina pass. Bara lugnt, proffsigt och stillsamt konstatera att det inte alls är en tävling, alla ska köra efter sin egen förmåga och inte alls försöka maxa de sista minuterna så det svartnar för ögonen.

Ja, detta var bara några reflektionerna jag gjorde under vistelsen på gymmet i går och i dag. Sen har jag ju ett liv i övrigt också där mitt nyårslöfte kommer väl till pass.

Men först ska jag vara julledig. En futtig liten, liten arbetsdag kvar - sen ska jag andas ut. Länge.






Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av valross

Fick någon slags stämning av den bilden faktiskt.

2008-12-21 @ 00:23:25
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Då är vi två. ;)

2008-12-21 @ 10:46:39
URL: http://vindvirvel.blogg.se/
Morrat av Åsa

Då är vi två. ;)

2008-12-21 @ 10:46:41
URL: http://vindvirvel.blogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0