Phu, den där längtan efter att få komma hem efter jobbet och städa försvann typ redan vid 10...

Lördagar brukar i normala fall vara rätt softa att jobba. Man hinner prata medtrevligt folk i godan ro utan att bli avbruten. Filosofera medans man svansar runt med golvmoppen i flera timmar. Sitta ner och äta frukost. Ta en kaffe.
 
Frukostens sammanlagda sittning blev väl typ 4 sekunder idag. Resten av frukosten intogs på språng mellan receptionen och personalrummet med en tugga då och då på mackan (och teet sattes dessutom i vrångstrupen två gånger i min iver att få i sig så mycket som möjligt på kortast möjliga tid).
 
Hur sa? Kaffe?!!! Hahahaha. Kul!
Men då behövde jag heller inte gå att kissa, vilket var tur, för just det momentet vet jag inte riktigt vart jag skulle klämt in. 
 
Fick lite gratismotion av att bära sjutusen gamla uttjänta skivstångsvikter ut ur gruppträningssalen och bära nya dito in. Och, vilket bara mindre begåvade människor gör blev jag upplyst om, försökte jag ju lassa på så många vikter som möjligt i famnen och nästan knägående hasa mig ut till avstjälpningsplatsen för uttjänt material.
-- Är man smart går man två gånger istället, hörde jag diffust nånstans ifrån i mitt mjölksyrerus.
Nästa vända lastade jag, förstås, på dubbelt så många vikter. Bara för att liksom. En del av oss funkar så nämligen.
 
 

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0