Hallå där, det har varit lite mycket det senaste - men nu så...

Full rulle hela dagen. Med bl a ett besök på bilbesiktningen mitt på dagen. Mitt i lunchen faktiskt. 12.30. Helt ensam på hela kontrollanläggningen. Och det ska ni prova! Vilken lyx. Fick till och med glida in i port 4 (vanligtvis är man ju förpassad till 1 eller 2, längst ner i mörka källaren för dom som inte har så mycket fordon att skryta med), hann knappt tillbaka till bilen innan det var dags för entré in i hallen efter den "incheckningen" som det så elegant heter. Två trevliga pratglada killar (och den där vanliga klumpen i magen man oftast har på bilprovningen när man försöker be om ursäkt att man överhuvudtaget kör bil (och dessutom en Ford) försvann efter max två sekunder), tog hand om kärran och efter ganska exakt 10 minuter var det klart. (Blanka papper dessutom, men dessa trevliga killar hade kunnat sätta ett rött kryss på rutan som i körförbud och jag hade småleende gått därifrån ändå.) Det allra allra bästa var att jag fick "hjälpa till" att öppna motorhuven. -- Hur funkar det här då? Brukar den kärva eller? -- Nej då, du får köra åt rätt håll bara, sa jag kaxigt och travade fram. (Och lyckades. Eller ja, jag var SÅ nära att lyckas och briljera alltså. Blev ju fan stressad när en besiktiningssnubbe står och glor över axeln... -- "Du tror inte du ska vrida tillbaka där sen?" trumpetades glatt i mitt öra när inget hände efter mitt försök som var en bit på väg men inte fullbordades.) Underredestitt! -- Eeeeh, du vet att du har en värmeskyddsplåt (ja, ja,det kan heta precis vad som helst faktiskt, det var en plåt och det var nåt med värme så långt kommer jag ihåg, sen är det svart!) som är loss va?! -- Aha! Det är därför det liksom skorrar/vibrerar lite (ganska mycket emellanåt, men det är ju bara att höja radions P1 så förträngs alla missljud) menar du? Jag har undrat vad det var, men nu vet jag ju. Är det allvarlig eller? -- Nä då, du bara glider under och nitar fast den. Lätt som en plätt. Sen garvade dom så det stod härliga till. Tror min bilkompetens hade framgått solklart och att det var därför det var så himla roligt. Förmodligen står dom kvar än och skrattar. Men visst, det bjuder jag så gärna på när det är trevligt folk.

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0