Hade alla förutsättningar att lyckas på dagens dansklass...

Fortfarande trött. Sur som ättika. Irriterad. Dåligt humör. Urless helt enkelt.
Vill ni ha en lista på vad som stör? Varför frågar jag förresten. Den kommer ju ändå, som alla med nån form av intelligens förstår.
 
1/ Snö i mängder.
2/ Kallt som satan.
3/ Har inget att ha på mig.
4/ Hittade inget att ha på mig trots ansträngning på stan i förmiddags.
5/ Ena vindrutetorkaren klarade inte av att man satte på maxhastigheten när den frusit fast, den delade på sig.
6/ Fanns ingen julmust kvar i affär'n.
7/ Har visserligen hår på huvudet, vilket jag tackar ödmjukast för, men det vore ju skoj med en frisyr också.
8/ Ont i ryggen.
9/ Ingen (läs jag) har skottat bort den där jävla snön utanför.
10/ Snön ligger förmodligen kvar i morgon. (Det är inte skottningen som är jobbig egentligen, det är att jag INTE GILLAR KYLA, och än har jag inte kommit på nån variant där jag kan skotta inifrån värmen.)
 
... och till sist...
 
11/ Din dumme idiot som uppenbarligen köpt ditt körkort på Biltema, en fråga till dig: Om jag ska köra rakt fram i korsningen vid ICA Norrmalm och du kommer från motsatt håll och ska göra en vänstersväng, vem kör först enligt din teoribok?
URSÄKTA mig om jag pekade finger efter att du stannade mitt i korsningen efter din vänstersväng, tittade på mig och skakade på huvudet och hötte med fingret efter att jag tvärnitat i snömodden och med nöd och näppe klarade av att inte dra rätt in i sidan på dig. Tur jag inte körde på dig, då hade vi ju behövt prata. Och då hade jag nitat dig innan vi ens börjat med hövlighetsfraserna.
 
Ja, med dom förutsättningarna kunde ju inte kvällens hip hop misslyckas.
Tänk attityd, tänk förbannad, tänk tuff, sa Johanna. (Och tänk "hela samhället suger i det stora hela", tänkte jag, för det är väl lite det som är själva hip hopgrejen va?.)
Jodå, attityd hade jag, det ska gudarna veta, det är bara det att jag fortfarande är lite stiff...
 
 
 

Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0