Totalt meningslös diskussion

Under dagens spinning fann jag det mycket tröttsamt att vara upptagen med en konversation hela passet igenom. Med några av mina kroppsdelar, benen.
-- Kom igen nu benen, nu är vi ju här. Vi kan inte vila oss igenom passet, sa jag när vi tagit oss igenom tre minuter och jag började märka att det gick trögt.
-- Jojomen, inga problem för oss, vi kommer inte att hjälpa dig idag. Vi vill göra nåt annat, nåt mer soft! sa benen.
-- Ni hör väl vad han (Andreas) skriker, mera motstånd! Nu vrider jag på helt enkelt, och ni hänger på!
-- Gääääsp, helt onödigt, du får bara vrida av sen ändå! Hur länge är det kvar? Vi vill gå hem nu.
-- Men kom igen, det är en halvtimme kvar, nu biter ni ihop och hjälper mig hela vägen fram. Hör ni mig?
-- Näpp! Vi vill gå hem! Ja se där ja, där fick du vrida av motståndet, vad var det vi sa? Och vi orkar inte öka tempot ett skit om det blir dags för det, ska vi slå vad? Ska vi gå nu?

Jag blev mer och mer irriterad ju längre in i passet vi kom och diskussionen med benen fortsatte. Ett tjafsande till ingen nytta. Mina argument bet inte, benen vägrade hjälpa till och jag gick missnöjd ut från gymmet.

Men Andreas är ju alltid Andreas så lite energiboost fick man ju i alla fall.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0