Ibland blir en helt vanlig vardag lite mer härlig än andra

Klappar mig på axeln för att jag inte försov mig idag. Har inte jobbat öppning, ja då man ska va där 06.15, sen försovningen för nån vecka sen. (Gick och la mig nio igår kväll och vaknade en kvart innan klockan ringde 04.45 (!), lugn och fin morgon med tidningsläsning, stadig frukost och sedvanliga bestyren.)

Började dagen med att köra slut på Kicki. Grym tjej det där, och fantastisk rolig. Om vi hade skrattat och tjötat mindre hade det blivit mer effektivitet avseende hennes träningsvärk. Men en positiv inställning rent allmänt gör att träningen ändå tar bättre är min övertygelse. Idag gick nog krullande av presentsnören och prasslande med cellofan hyfsat bra, men imorgon kanske man inte ska gå till just hennes butik och förvänta sig nån snygg hög kreation i cellofan.
Sen gick allt jättesnabbt där, men det verkar som jag och Kicki kommer att ha jättemycket med varandra att göra till hösten inom elithandbollen. Det är tummen upp på den, då ter sig hösten och vintern så mycket ljusare.

Sen lite annat löst folk, typ en golfare av prima kvalitet tillika blivande triathlet i Peru. Herregud, samtalsämnena sinar aldrig.

En kort paus från jobbet för frissering av håret hos Niclas. Han är underbar. Särskilt minen när jag säger: -- Jag hade tänkt mig så här när han redan klippt några klipp med saxen. Obetalbart!
-- Nu hatar jag dig. Du är en av dom kunderna som jag räknar som en lätt, lite toppning och hellugg på sin höjd. Förstör nu inte min dag.
Jag såg att han tänkte så även om han inte erkände det. Först. Sen kom det väl mer eller mindre fram att han tänkt precis så.
Han är så bäst! 420 spänn för en terapitimme med flabbande där han får sluta klippa emellanåt för att vi kiknar av skratt. Feel good-terapi OCH klippning i ett liksom, prisvärt!

Tillbaka till jobbet och förutom alla fantastiska människor på gruppträningspassen, tjöt med arbetskamraterna Ulrich, Terriern och Alma.

I morgon firar vi mors dag. Lite mors dag all time (vi firade aldrig i söndags - vi slog ihop till en heldag i morgon istället.) I dag gick min mamma i pension, jobbade sin officiellt sista dag (även om hon kör lite extra på semestern). Fantastiskt, vid ett snabbt överslagsräknande var hon ju typ 45 när hon fick mig. Annars fattar jag inte alls hur det här har gått till?

Lilla mamma, det bästa jag har. Imorgon ska vi träna, äta frukost efteråt (rabarberte, smörgås med stekta ägg, jordgubbar och grädde), för 497:e gången gå igenom hur dvd-spelaren fungerar och för 39:e gången gå igenom hur man laddar ner podprogram från Sveriges radio till mp3:n. OCH skriva nya "mer lättförståeliga" manuals än de tidigare jag prydligt präntat ner för en på en förskolenivå (dom är lättförståeliga in absurdum). Älskade mamma, nu gör vi det här tillsammans, en gång till. Precis som förut, med samma manualer. I'm all yours hela dan tomorrow (fasar för att vi ska klämma in nåt med datorn också - nån blogg eller twitterkonto liksom, man vet ju aldrig vad dom där pigga panschisarna vill ta sig för nu för tiden), och nu jäklar ska vi nog få till så du kan titta på dvd:s tills ögonen är fyrkantiga och öronen trillar av av att lyssna på hela SR:s utbud av podsändningar dygnet runt.

Din dag i morgon, käraste mamma!



Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0