Putsar upp cykeln tror jag bestämt

Nu är jag i mycket stort behov av empati efter bildomen i form av verkstadsoffert:



Sen tyckte mekar-killen att jag lika gärna kunde besiktiga Aset (i skrivande stund har bilen fått det passande öknamnet för att spegla mina känslor) ifall nåt mer dök upp på åtgärda-agendan. (Den där besiktningen sker nästa vecka förresten.) Tyckte att han la huvudet lite beklagande på sned, nästan bekräftande faktiskt, när han sa det där, men jag kan ha inbillat mig.

Någon ny vårgarderob till Köpenhamstrippen över påsk är tydligen inte aktuellt.
Snart aw. Kan man sitta och suga på en is-vatten hela kvällen utan att verka småsnål eller? Fast det klart, det märks väl att man inte direkt har spenderbyxorna på sig när man packar upp sin medhavda matsäck i ett desperat försök att spara några korvören.

Men vad gör väl en liten offert i det stora hela. Inte mycket. Solen skiner, kortbyxetemperatur (nåja, åtminstone trekvarts-dito) och vindstilla. Nu ger jag mig ut i friska luften och kvittrar i kapp med fåglarna. Och känner jag mig själv rätt har jag dom vanliga byxorna på mig i kväll, dom generösa, spenderande. 

Trevlig fredag på er!

 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0