Nånstans tog helgen vägen, frågan är var?

Våffeldagen idag då. Fast vi körde stora våffelbaket igår faktiskt.



Hemmagjord smet förstås. Inte nåt snabbmixande här inte. Ynka fyra deciliter vispgrädde i smeten för övrigt. Rena dietmaten.



Dom blev kanske inte vackrast i stan. Men utseendet är av noll betydelse i det här fallet...




... för med lite mer grädde på toppen blev smaklökarna så lyckliga så dom dansade rumba. Tryckte i mig tre (läs sju) stycken utan något som helst dåligt samvete eftersom det var rätt meckigt att göra den där smeten - anstränger man sig ska man belönas tänker jag.

Tyvärr blev det några (läs fem) över från gårdagen och då måste man (läs jag) tydligen trycka i sig alla rester precis innan man ska köra pass.

Skriver i anteckningsboken: Max en våffla innan träning, efter fem stycken är det omöjligt att röra på någon av kroppsdelarna. (Tror jag har en liknande anteckning sen tidigare gällande pannkakor vid närmare eftertanke.)

Lyckades förresten både fixa våffelbjudning och resten av dagen igår trots den lilla (läs gigantiska) hang overn efter fredagskvällen. Fast det blev inte direkt nåt nattsudd igår kväll. Somnade till Sommaren med Göran 10 minuter efter att den tryckts i spelaren vid 20-tiden. Vaknade igen 21. Startade om filmen och såg exakt samma 10 minuter innan det snarkades igen.

Rätt bra egentligen, då kör vi filmkväll ikväll istället, för idag är jag ruskigt pigg!


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0