Inte lika såta vänner längre känner jag

Efter cirka två timmar längst fram i spinning- och gruppträningssalen som instruktör är man lite lätt överspeedad när det närmar sig slutspurten och är laddad ut i minsta hårstrå när det är dags för finallåten a k a crescendot för urladdning med en grym pulstopp som man dagen till ära spetsat till lite.

-- Nu jäklar, kör vi, skriker jag och gör ett dödsföraktande skutt fram till stereon och trycker på play på ajfånen och rusar tillbaka för att va beredd från första takten.

DÅ KOMMER DET EN BALLAD (!) ur högtalarna. Pulshöjarlåten har "försvunnit" från spotify-listan jag använt i flera månader. Hallåååå, vart tog final-låten vägen? Helt väck. Bläddra, bläddra, bläddra i listan, men den ÄR borta.

Skitsur. Körde en nödvariant. Gick hyfsat och blev ganska nöjd över att det blev mycket jobbigare än normalt. Och längre.

-- Hoppsan, där blev det visst fem minuter istället för fyra, sa jag lite ursäktande till de flåsande motionärerna.

Fast där ljög jag. Det blev sex minuter. Men det kommer jag aldrig att erkänna.

Det här med Spotify-listor i mobilen till klasserna är ju skitbra. Så länge dom funkar. Kanske ska byta ut I-phonen mot cd i alla fall.


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0