Stilla dig lite människa

I dag var det 14 (!) grader i solen och hela trädgården har exploderat av snödroppar. Helt ok.

När jag åkte hem från Bittan förut hamnade jag bakom två bilar som sniglade sig fram i 20 km i timmen.Och när vi passerade 30-skylten utanför skolan gick vi ner till obehagliga 10.
Jag erkänner att jag svor högt och förbannade väglusen längst fram.

Framme vid rondellen får föraren i bilen närmast framför mig spelet när första bilen i "karavanen" inte gjort tillstymmelse till rörelse trots att hela rondellen hur länge som helst varit lika tom som Skövde centrum en söndagsförmiddag.

Så han fullkomligt vältrar sig över tutan. En lång signal i 30 sekunder. Inte en rörelse. Då kommer morsesignaler i tutformat. Fullkomligt hysteriskt.

Då masar sig första bilen iväg. I väldigt sakta mak. Och jag skymtar förklaringen till lushastigheten och rondellstoppet. En övningskörare!

Hur tänkte gubben, för jag såg att det var en gubbe när han svängde av i rondellen, när han råtutar på en stackare i en övningskörningsbil. Inte ens jag skulle komma på tanken att tuta. Näe, det skulle jag faktiskt inte!

Den där stackars övningsköraren kommer inte va helt avslappnad i trafiken vid nästa körlektion. 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0