Nu ska vi ta det väldigt lugnt med saker och ting runtomkring, typ vapen och sånt

Min gata, Sandgatan, är jättekort. Pytte-kort. Inte alls nån boulevard som sträcker sig från norr till söder vad gäller Skövdes kommmungränser.

Träffade en gammal (så gammal är hon inte iofs, mer f d om vi ska va petiga) kollega från tidningen häromdagen.
-- "Hur har du det i dina kvarter egentligen?"

Då hade jag missat hennes rapport om upploppen här i Skövdes (som vi kanske kan kalla det) Rosengård så jag skrattade bara nervöst hysteriskt efter en kort briefing av händelseförloppet.

Idag fastnade skrattet något, när någon uppmärksammade mig på ytterligare en notis i ärendet i tidningen som jag missat. Som sagt, Sandgatan är en pytte, pytte-kort gata. Nu låser vi om oss för jämnan. Hör ni det, hyresgäster S och C.

(Det är bara misstankar vill jag tillägga. Med eftertryck. I mina ögon verkar det helt absurt. Men vi låser jättemycket ändå. Tills det är uppklarat att det är ett misstag!)













Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0