Puls tvåhundra i flera timmar

Kommer stressad som en idiot till gymmet i dag efter att ha åkt efter ett sånt där max-5-kilometeritimmensfordon. En Volvo, med nån bokstavs-/sifferkombination som jag är totalt ovetande om, den här gången. Färgen var vit i alla fall.

Rusar in i salen och börjar med greja med stereo och headset. Slut på batteri i headset. Sträcker mig ner mot laddaren... Jaha, se där ja, någon har varit där igen och satt i batterierna på fel håll. Hur bär man sig åt?
In i andra salen för att rycka ett batteri ur laddaren där bara för att upptäcka att där har man inte ens satt i batterierna i laddaren.
Hittade till slut ett vanligt batteri.

Kör igång, efter att ha frågat om dom där babbelmajorna hade mycket att prata om, eller om det var ok att jag pratade under tiden dom höll låda. Ungefär så - möjligtvis lite mer spetsigt.

Mitt i passet börjar några skrika: -- Åsa, Åsa, Ååååsa! med hemskt tonfall. Jag trodde nån höll på att dö och blev vettskrämd.
-- Sänk, sänk, sänk, skreks det då ännu högre och hemskare. MUSIKEN!
Men herregud, jag trodde verkligen nån höll på att trilla av pinn, och hade redan börjat gå igenom HLR-rutinerna i huvudet. Sansa er, ni behöver ju inte bli hysteriska.
Fortsatte passet utan nån musik alls. Lite svagt eko nånstans i fjärran bara. Det var kul. Not.

Nästa pass gick bättre, lackade bara ur lite på slutet där, när nån fick för sig att ställa tillbaka vikter, stänger, mattor och bräda innan vi var klara.
Kanske inte hade behövt kläcka ur mig: 
-- Vi. Är. Inte. Klara! Jag vill också härifrån snabbt men jag ställer inte tillbaka sakerna mitt i passet liksom. Förstått?

En bra dag på jobbet. Typ. 
Men det finns ju så många pass och instruktörer att välja på. Det var i alla fall verkligen roligt att ni var med i dag om vi nu inte skulle ses fler gånger.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Ha ha, du är för härlig! Tack för två kanonpass! Tycker att tantmaffian därbak överdrev om volymen, hög musik ger ork o kraft! Presentera lådan med öronproppar för damerna nästa gång...

2011-11-16 @ 09:23:24
Morrat av Eija

Glömde skriva vem som kommenterade ovanstående...;)

2011-11-16 @ 09:25:02
Morrat av Åsa

Eija: Haha, jag kunde hämtat lådan där om jag nu inte blivit så rädd att nåt hänt... det var faktiskt på allvar. ;)

Skönt att veta att du kommer tillbaka i alla fall. :) Tack själv!



2011-11-16 @ 13:20:12

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0