Iskall telefon

Kan tyckas praktiskt att ha en mobiltelefon som temperaturindikator.
Min lägger av när utetemperaturen sjunker under 5 plusgrader.
Men hur tryggt känns det om jag blir stående med bilen nånstans mitt i smällkalla vintern?
Eller ligger i en snödriva med brutet ben efter att ha halkat på en isfläck för den delen.
Ingen chans att ringa efter hjälp.
 


Ser bilden framför mig när jag sakta, men helt säkert, sitter och fryser ihjäl där i bilens förarsäte på en ödslig skogsväg. När jag hittas är det inga tvivel om att jag med mina sista krafter och stelfrusna fingrar försökt gnugga telefonen varm mellan händerna för att få den att hoppa igång. För att kunna kontakta omvärlden. Jag misslyckades.

Måste verkligen köpa ny. Nån smart sak. Men vad köper jag?
Totalt ointresse gör att jag är noll insatt. 
Har visserligen intervjuat några som äger såna där smarta saker, men det gör mig inte mycket klokare. Alla säger förstås att just deras modell är den bästa.

Tar väl risken att frysa ihjäl ett tag till. Eller tills jag blir fullständigt vansinning över att inte kunna ringa ett vanligt telefonsamtal när det är kallt ute helt enkelt. 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Eller så får du flytta till en plats där det aldrig blir mindre än 5 plusgrader - det tror jag du skulle gilla :)

2011-11-12 @ 16:28:05
Morrat av Åsa

Nollan: Det känns onekligen lättare att köpa en enkel biljett till Thailand än att köpa en ny telefon märkte jag när jag gjorde ett race i elektronikbutikerna efter jobbet förut... It's a djungle out there. :)

2011-11-13 @ 17:48:44

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0