Visualisering

Har berättat förut att min mamma varit imponerande duktig och gått ner i vikt ofantligt mycket. Nu är det över 20 kg.

Oj! säger man. 20 kg! Utan att riktigt egentligen ut förstå hur mycket det är.

I går var mamma inne hos mig på gymmet och för att få en insikt i, och få en känsla för, exakt hur mycket som försvunnit, släpade jag med henne fram till viktstället och satte en 20-kg-vikt i händerna på henne.

-- Ta den, ta den, skrek mamma när hon hållit i vikten i cirka 10 sekunder, den här orkar jag inte bära på!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Gaymasen

Ja det är häftigt. Det är tungt att bära på då, men inget man tänker på när det sitter på kroppen, tyvärr.



Och ja, haha. Jag är bra på att ljuga (har jag inbillat mig själv åtminstone). Men hatar att ljuga. Gör det ytterst sällan. :-)



Och vänta här nu va, Åsa (jaaa jag vet givetvis vad du heter då jag bokat in pass du haft då jag vet att du kör hårt med en), du är alltså lat? Ja. Det kunde jag då inte föreställa mig. Haha.



Jag, och min karl, trodde att du jobbade som polis eller något. För du kör verkligen stenhårt på varje pass. Avundas att du orkar. Jag är för lat för det. Vill orka, men ja, är för lat som sagt. ^^

2011-12-05 @ 17:34:00
URL: http://gaymasen.se
Morrat av Åsa

Otroligt tunga var dom där 20 kg...



Jag är nog i paritet med dig, Gaymasen, när det gäller lathet. Om jag säger att jag har ca 3 minuters gångväg till Maxi. Tar jag bilen måste jag åka runt eftersom man inte får åka på gångvägarna - en runda som vid högtrafik tar 15 minuter. Jag har gått två gånger till Maxi. På sju (!) år. En gång var jag bakfull som ett ägg, andra gången var jag bara allmänt förvirrad typ. Då förstår du att vi kan ta varandra i hand vad gäller latheten.

Fast när jag tränar då tränar jag. ;)



Det där med polis tackar jag och bockar för. Det är ju rakt igenom en komplimang. Skynda dig att boka några fler pass innan "du flyttar". Du har ju till nyår på dig! Ge mig en hint när bara så lovar jag duka upp en Ben & Jerry åt dig efteråt! :)

2011-12-05 @ 22:32:41

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0