Tack, tror jag

En jobbdag. Trevlig sådan. Först hänger en drös med nice guys på låset, har instruktion med söta E, Lill-killen, arbetskamraten, börjar vid tolv och livar upp det hela och sen är det helt plötsligt lunch. Precis då har Terriern kommit och satt guldkant på tillvaron.
Tar bilen bort till vårt köpcentra på lunchen för ett snyggt, snabbt och smidigt stopp i parkeringshuset för att springa ner till systemet på lunchen.
F--k. Får åka tillbaka och parkera där jag stod från början och småspringa bort till monopolbutiken. I ösregn. Förstås.
Tillbaka till gymmet med andan i halsen och nästa instruktion sitter i soffan och väntar. Nästa E. Bästa E. Samtidigt har Terrierns lillebror anlänt för instruktion med sin storasyster.
Jag och Terriern följs åt i lokalen med våra adepter, och näe, tystlåtna är vi väl inte kanske? Känner konstiga blickar hela tiden och ser en kvinna titta på mig med jämna mellanrum och skratta brett. Skratt, skratt tillbaka och säger till E att trycka på lite till.
Konstiga blickar igen.
Samma kvinna. Ler igen. Leende tillbaka.
Och hör samtidigt Terriern ryta till sin lillebror bortifrån stretchörnana där ryggövningar utföres: Men kom igen nu då, M. Två till!!! Och jag ryter till E ungefär samtidigt: Tolv klarar du, kom igen, okej - nu är vi där - gör sexton!
Vi blir klara. Terriern går hem. Jag är kvar.
Då närmar sig den mystiska (?) kvinnan disken: -- Jag vill ha namnen på dig och den andra tjejen därute i dag. Det var det värsta jag sett. Funderar på om jag hatar eran ledarstil eller älskar den och därmed vågar anlita nån av er. Här sitter jag och drar i vikterna och tror jag är bra. Det är jag inte. En sån som er måste jag ha. Är ni alltid lika härligt och avskyvärt högljudda och pushiga
-- Nej då, försöker jag ursäkta det hela med, nu hade ju både jag och Terriern två stycken som vi var nära bekant/släkt med. Annars är vi lite mer tillbakadragna.
-- Då anser jag oss absolut närmaste vänner tillika familj. Så där vill jag bli coachad också! Tar med mig almanackan nästa gång så bokar jag en tid med nån av schäfrarna.
Ja, vi är ju rätt bra, för att inte säga suveräna, som vi brukar säga, jag och Terriern.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Evelina

Grym du är Åsa :) Klart alla vill ha plankan som instruktör :)

Dock lite minus på att du tog bilen till commerce, du jobbar ju ändå på ett gym och ska föregå med gott exempel :P

2010-11-14 @ 09:09:39
Morrat av Åsa

Tack, du är alltid söt.



Haha, vet du vad anledningen var till att jag skulle ta bilen var? Att det skulle gå fort! Köra upp. Parkera. Ner. Tränga mig i kön. Betala. Upp. Tillbaka på plats.

Hur skulle jag veta att hela Skövde skulle julhandla just i går?!

Sen får man tänka på växthuseffekten, kallstart +0,0001 grad i global medeltemperaturhöjning. ;D

2010-11-14 @ 16:54:57

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0