Åren springer iväg...

Det här låg på mitt skrivbord när jag till jobbet i morse. Bra start på dagen. Tack P.  



Den där spetsgrejen under själva paketet kom i brevlådan... Fasters
underbart fina köksgardiner till lilla mig. Sydda av ett gammalt lakan
med broderat monogram som sedan fått en virkad gammal spets ditsydd.

Blev bjuden på fika i eftermiddags. Det gick till och med att sitta
ute i solskenet och småprata i nära en timme utan att frysa.
Trevligt sällskap och helt underbart skönt.

Pompa och ståt på gymmet när F och H dundrar in på abs-passet och sjunger
ja må hon leva och överlämnar bakelsekartong.

Mobilen har låtit hela dan med inkommande sms, telefonen har ringt och datorn
svämmat över av grattishälsningar. 

Visst. Inte så dumt att fylla år. Inte alls. 
Tjuvstartade födelsedagsfirandet i förväg förresten, men en orkidé från Långa-
skede... Ska bli intressant att se hur länge den klarar sig. Det är inte min starka sida
det där med orkidéer, men dom är vackra. Och jag fick lite tips på vägen...
Och i lördags blev jag också firad. Tror jag sagt att jag tycker om tulpaner. Jo,
det har jag med all säkerhet gjort.

Ytterligare ett år att lägga till handlingarna alltså. Nytt år och snart är våren här.



 
 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Grattis i efterskott!

2010-03-11 @ 17:36:26
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com
Morrat av Åsa

Nollan: Tack söta du! :D

2010-03-16 @ 11:00:19

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0