Ingen barnlek

Underbar föreställning i kväll av Cullbergbaletten. Matter of a maker - koreograf: Crystal Pite. Lite kort bara, dryga timmen. En timme till hade inte alls gjort ont.

PS
Halvvägs in i föreställningen hörs ett högt och kristall-klart "Det är tråkigt!" från en av raderna bakom mig. Ingen i hela salongen, ensemblen inkluderad, undgick garanterat det utlåtandet. 
Å vad jobbigt. Jag får erkänna att jag efter det bara kunde fokusera till 99% på resten av föreställning. 1% av mig satt som på nålar - livrädd att det skulle komma nån mer groda bakifrån. Har såna där kommit igång brukar det ofta rulla på.

Visst, det hela ursäktas av att gaphalsen bara var sisådär fem (5!) år. Det som bekymrar mig lite är hur pappan tänkte när han tog med den lille sonen på kvällens föreställning. Cullbergbaletten är ju inte direkt kända för några lättsamma showdansuppsättningar eller klapp och stamp som Mora träsk.
Är det dags för en Norén-pjäs vid den lille gossens nästa teaterbesök kanske?
DS
 


Håller med, nja, kanske inte alls...

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0