Snö-bryt

Varje morgon hoppas jag termometern ska ha krupit upp över nollan så snön börjar töa bort.
Om man ska tro det här behöver jag inte slösa energi på att hoppas i morgon bitti när jag kliver upp och tittar ut för att se om det droppar från taken.

A hade krönika i lördagens lokaltidning där vinterlandskapet lovordas. Det lät riktigt vackert när hon beskrev det. Bara jag slipper ta del av det, för jag förstår inte tjusningen med vare sig vinter eller snö som ni säkert vet vid det här laget. 
I sin slutkläm skriver A att hon är övertygad om att vi är ett snöälskande folk även om vi klagar lite till mans.
Tyvärr får jag göra dig besviken i din övertygelse, A. Min snö-klagan kommer från djupet av mitt hjärta och ska tas på fullaste allvar. 

Nä. Upp och hoppa från datorstolen. Dags att skyffla snö... igen... 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Vi snöhatare hänger i!

2010-02-02 @ 21:05:52
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Jag funderar på terapi snart. ;)

2010-02-03 @ 14:31:20

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0