Så var det måndag då...

Ber inte ens om ursäkt för att jag inte skrivit nåt på jättelänge. Har inte haft nån lust. Eller tid. Eller ork. Så är det ibland.

Här i stan är det i alla fall vår nu. Och det välkomnas. Många långa vintermånader är över - nu är det väldigt nära till sommaren. Älskade sommarmånaderna.

Bilen fick nya däck i dag. Fel, inte nya, men den fick sommardäck förstås. Samtidigt som den fick sig en genomkörare invändigt (det utvändiga klarades av förra veckan).
Har ni provat "vinyl-glans" nån gång. Ja, man kan gå på med det när man dammat bort ett års damm från instrumentpanelen och dörrarnas insidor, läste jag på förpackningen till svampen jag köpte, som var preparerad med detsamma.
En liten, liten detalj saknades dock i förpackningen, tror jag. Tillvägagångssätt.

Satan, vad det blänkte fint när jag gick loss med svampen. Putsa, putsa, putsa... Putsa lite mer. Glans till förbannelse.

-- Det blir utmärkt när det torkar lite, tänkte jag, och packade ihop städsakerna.

Stress! I väg till gymmet. In i bilen och ska trampa gasen i botten... Men gud, vad det blänker i rutan, ser inte ett skit ut genom rutan för solstrålarna reflekteras i framrutan.

Ringer en kompis och frågar om det ska se ut så här efter vinyl-glansen. Han som tipsat mig.
-- Du har väl polerat? kommer det snabbt.
-- Polerat?
-- Ja du får ju polera ut det, ungefär som när du vaxar bilen...
-- Ok. Klart jag har! sa jag och avslutade.

Vad då polerat?! Nej, jag har inte polerat nånting. Det enda som stod var att man kunde använda svampen på gummi och plast och liknande materiel. Och det gjorde jag. Precis som det stod. Nåt j-la polerande var det inte tal om...

Förutom att jag blir bländad av reflektionerna blir jag flottig om händerna när jag använder ratten, växelspaken och handbromsen. Och när jag tar tag i handtaget för att ta mig ur bilen.

Är det för mycket begärt att få en instruktion till vinylglansen?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spadermadame

Vad det lät arbetsamt att fixa med bilen. Visst är det väl sånt man har tonåringar till?

2010-04-20 @ 08:58:55
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0