Skäms

När man läser det här skäms man nästan över sitt eget fria liv. Jag har möjlighet att göra precis vad jag vill, det är jag som bestämmer begränsningarna.
Jag skäms också för att jag inte gör nåt. Jag sitter på mitt välmående arsle och bara skakar beklagande på huvudet.
Och jag skäms för jag inte är lika modig som Wajeha al-Huwaider.

Tänk om alla kvinnor vore som Wajeha... och inte så mesiga som mig. Då skulle inte Wajeha och många andra i samma situation behöva vara förtryckta.

Skäms lite till.
Måste fundera på det här. Kan jag verkligen inte göra nåt?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Jag blir så jävla förbannad när jag läser sånna saker!! Det kokar i mig! Lär artikeln igen nästa gång du ska gå på box å jälvar vilka smällar du kommer dela ut:P

2009-09-07 @ 12:49:03
Morrat av Åsa

Emma: Man blir urförbannad - ändå gör man inte många knop åt det. Det ska man bli ändå mer förbannad över egentligen...

(Ska boxas i morgon. Med Kristin - vet inte om hon pallar att jag läser artikeln innan...) ;P

2009-09-07 @ 22:02:23

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0