Respekt

Var nere och lämnade in bilen på Ford-verksta'n i dag klockan 10.00. Lite saker som inte funkade som dom ska efter lagningen p g a krocken för flera månader sen, när tanten tvärnitade framför mig (typ).
Ilsknade ju till när jag inte kom in i motorhuven, vilket jag också varit nere och påpekat flertal gånger. Påpekade det till slut med stora bokstäver förra veckan och fick tiden i dag för åtgärdande.

-- Hej, jag ska lämna bilen, sa jag till J.

-- Vänta ska jag ringa till mekanikern, sa hon, och fortsatte när hon fått kontakt: Du jag har Åsa här... jaha, det är bara att hon lämnar nyckeln, ja.
-- Hur lång tid tar det, teaterviskade jag.
Hon upprepade frågan i luren och sa: En halvtimme, trekvart...

Fint. Jag gick bort till Beijers byggvaruhus under tiden och drev omkring lite. Tills en anställd snubbe började förfölja mig, han trodde väl jag skulle snatta nån spånskiva eller nåt...

Ut i ösregnet och tillbaka till verksta'n, fast det bara gått 25 minuter.

J ställde sig och viftade med nyckeln bakom receptionsdisken så fort hon fick syn på mig och ignorerade kunderna som stod i kö.

-- Här är nyckeln, Åsa! Hoppas allt är till belåtenhet, sa hon och log med hela ansiktet. (Jag log tillbaka, och kände mig verkligen som en pain in the ass som alla anställda på det där företaget ville bli av med så fort som möjligt...)


Hoppas verkligen jag är nöjd förresten! Har inte provat att komma in under motorhuven än, och inte heller kollat om grillen är lagad. Vill absolut inte riskera att behöva åka ner till Ford-verkstaden ännu en gång innan helgen och tappa humöret. Kollar på söndag kväll, då först tar jag ta risken att få ett av mina så kallade "spel"...

Nu ser jag nämligen fram mot en party-helg med gott humör!



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Party, Party! Rock on tjejen... Gör allt som jag inte kan göra... KRAAAM!!

2009-09-25 @ 10:39:55
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Ninde

Håller tummarna för en kul partyhelg då! :)

2009-09-25 @ 13:56:41
Morrat av Åsa

Spader: Ska göra precis allt det där du inte kan göra. Lovar. Tror jag... ;) Kram, kram!



Ninde: Tackar! Det gör jag också... :)



2009-09-25 @ 14:47:16

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0