Ja ja - det var väl kvitto på det

Skuttar glatt ner i källaren hemkommen efter dagens boxpass för att slänga i en maskin tvätt. Smånynnar lite för mig själv - är på ett strålande humör.
In med det solkiga, tvätt- och sköljmedel - start.

Hejdar mig halvvägs upp i trappan och tittar bakåt för att se om jag släckte ljuset i tvättstugan... Men - vad är det där för svarta grejer på golvet som blänker?

Ah - fotspår. Nån har trampat på tröskeln in till tvättstugan. Den var snyggt målad med högblank svart lackfärg precis innan jag åkte till gymmet. Det tar ungefär 400 timmar innan lösningsmedelsbaserad lackfärg torkar och jag hade sagt till mig själv innan jag åkte: - Kom ihåg att du målat trösklarna, Åsa, så du inte trampar på dom när du kommer hem. 

Det gick ju så där. Tillbaka på ruta ett. Åtminstone vad gäller ena tröskeln - bara att börja om. 400 torktimmar till ingen nytta - 400 nya torktimmar att vänta. I runda slängar...




Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Fyrahundra (400) är djävligt många torktimmar! Vem har bestämt att det ska tå förb-at lång tid?



Förmodligen någon kille som inte vill tvätta på några veckor...

2009-11-17 @ 22:54:51
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Jag överdrev nog lite med dom där 400 timmarna... ibland är jag otroligt mycket för överdrifter. ;)

2009-11-21 @ 09:20:23
Morrat av Spader Madame

Själv har Spader aaaldrig överdrivit... inte en endaste gång!

2009-11-23 @ 10:17:41
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Nähä du... säkert. ;)

2009-11-23 @ 22:18:24

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0