Baksmälla?

Om någon skulle lida av så kallad baksmälla efter nån blöt kväll har jag fått tips på en dunderkur av en arbetskamrat.

Jag har inte varit i behov av att prova ännu, och hinner ni före mig att testa om det funkar så meddela mig resultatet. (Ja, inte för att ni läsare skulle behöva någon ågren-kur, men ni kan ju ha någon bekant som tittat för djupt i glaset...)

2-3 teskedar gurkmeja
0,5 dl vatten

Drick. Därefter är man pigg och fräsch som en nyponros enligt utsago.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Finns brus-tabletter som heter Bakis oxå:P Jag hittade dem på ICA Norrmalm. Har inte heller fått tillfälle lr behov att prova dem..

2009-05-04 @ 11:31:01
Morrat av Spader Madame

Ska spara tipset till någon bekant!

2009-05-04 @ 21:12:41
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Emma: Har hört att det finns såna att köpa, ja. Men inte hört någon som provat dom...



Sapder: Gör det. Till midsommar brukar det alltid finnas någon som kan behöva såna tips.

2009-05-05 @ 20:52:41
Morrat av Jerk

Men jag fattar inte..vem har gurkmeja hemma?

2009-05-07 @ 23:34:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Ninde

Testade några brustabletter (inte Bakis något annat märke) de funkade faktiskt. Tror de fixade uttorkningen man kan få av alkohol iaf..


Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0