Passet


Av nån anledning befinner sig (och har befunnit sig en längre tid) mitt pass på en hylla i köket.
Jag ser det varje dag och på nåt sätt så känns det lite bra att se det, bara att dra iväg...
Nu ska jag snart använda det och tog fram och kände på det lite, få lite reskänsla. 
Då upptäcker jag till min fasa att det är det gamla utgångna passet... som inte varit giltigt på det senaste året!

Vart är det nya?
Ja, jag vet inte. Har inte en blekaste aning! Ibland blir jag bara så trött på mig själv.
Varför i hela friden står ett gammalt uttjänt pass på paradplats i köket?
Jag hämtade ju det nya i somras - och det var ingen rolig historia. Jag är nog portad på polisstationens passavdelning...




Gammalt pass! Is egentligen no more pass längre.
Är jag så urbota korkad så jag slängt fel pass i hastigheten? Kan man vara så dum?

Jag går och lägger mig nu...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Spader Madame

Du vet, det dyker upp...



Annars blir det en trevlig blogghistoria att skratta åt mörka vinternätter -efter den långa sköna sommaren vi ska ha här i landet just i år! Jag tror på den bästa sommaren ever!

2009-03-26 @ 23:57:00
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Jerk

Vart ska du, vart ska du? :)

2009-03-27 @ 09:10:40
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Spader: Japp, du hade rätt. Passet har kommit till rätta. Hade lagt det nya på ett ställe där jag skulle komma ihåg att jag hade lagt det! ;)



Jerk: Egypten, Egypten! Ska du med? ;)

2009-03-28 @ 09:09:10
Morrat av Jerk

Näe..det är snart premiär i fotbollsallsvenskan..det får jag inte missa :)

2009-03-28 @ 11:01:44
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av valröss

Blåpass...nostalgi.

2009-03-28 @ 23:53:18
Morrat av Kvastskatan

.."portad på polisstationens passavdelning".. ?? Haha! DEN historien vill vi gärna höra! =o))

2009-03-29 @ 10:29:49
URL: http://zetterkvasten.spacegirls.se
Morrat av Ninde

Oh. I feel you. Det där med "bra ställen" som man sedan glatt tvärglömmer är en klassiker... Tur att dte kom till rätta. Polisens passenhet på våren brukar ju inte vara någon direkt kul historia...

Morrat av Anonym

Jerk: Dom kanske har premiär i fotbollsegyptiskan också...



Valis: Yes indeed. Det röda är är rätt trist. Men bra att ha...



Kvastskatan: DEN historian skrev jag nog om för länge sen... ska se om jag inte kan scrolla igenom bloggen och ge länken. ;)



Ninde: Polisens passenhet är aldrig kul. Åtminstone inte i den här stan... ;)







2009-03-30 @ 21:36:24

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0