Glad midsommar!

Håller på och packar utrustningen inför avfärd till Simsjön för traditionellt midsommarfirande. Förutom jordgubbstårta och diverse annat obligatoriskt ät- och drickbart är jag mest fokuserad på att ta med varma, vattentäta och knott- och myggmotståndiga kläder. 
Ah - vänta... 
...
...
Sprang och la ner myggmedel, när jag nu ändå hade det i åtanke. Hade glömt skriva ner det på "ta-med-listan".  
Ska bli intressant att se om jag kommer ihåg att ta med mig gräslöken från trädgårdslandet, trots att det står på lappen.

Jag hörde på radion att Systembolaget slog försäljningsrekord i går. En av orsakerna förklarades med lågkonjunkturen och den svaga kronan - svenskar har helt enkelt inte åkt utomlands för att köpa midsommarsprit och våra nordiska grannar har varit här och shoppat loss. 
Nåja, min teori är snarare, med tanke på det utlovade vädret, att folk vill vara säkra på att få nån sorts värme. Om man nu inte får den i form av sol, få man tillföra den med några extra snapsar.
Men än så länge lyser solen över Skövde! Ska man våga hoppas att man hinner köra små grodorna innan det utlovade regnet och "minusgraderna" anländer? Jajamen - det tror jag med bestämdhet eftersom jag känner  mig midsommaroptimistisk just nu.

Jag är förresten inte överförtjust i snaps, "biter av" den stackars snapsen minst 10 gånger innan den är slut, så just det momentet gör inte mig direkt överhettad. Jag gottar mig i värmen från det trevliga sällskapet istället. Den värmen är mer än tillräcklig och räcker väldigt länge.

Önskar alla en riktigt härlig midsommar!



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Värme från trevligt sällskap???

Det är väl snapsen som gör sällskapet trevligt?

Glad midsommar på dig!

2009-06-19 @ 09:55:07
URL: http://dalaibk.webblogg.se/
Morrat av Åsa

Jerk: Det blev några snapsar faktiskt - och det var tur. Sex grader var det ute när man lämnade midsommarfirandet i natt... ;)

Hoppas du haft det bra!

2009-06-20 @ 14:13:26

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0