Kan inte andas...

Har varit i starkt behov av nya jeans ett tag. Och nu skulle det åtgärdas. Ner till stan och in i butiken. Norpar åt mig ett gäng och drar bort mot provrummen...
-- Hittade du vad du sökte? hör jag en röst skrika bakom mig.
-- Ja, jo, det tror jag nog. Tog med ett gäng. Går det bra om jag provar?

Den energiska expediten har hunnit i kapp mig och rafsar lite bland jeansen jag har hängandes på armen.

-- Nej, nej - de här modellerna är stora i storlekarna förstår du. Dom blir alldeles för stora på dig, säger hon och hämtar andra exemplar.

Naturligtvis ska expediten stå som en hök utanför provrummet när jag genomsvettig provar byxa efter byxa.

-- Får jag se! hörs det utifrån mellan varje byte.

Visst, suckar jag inombords, och drar lydigt ifrån draperiet.

-- Åååhhh, dom sitter skitsnyggt på dig. Perfekt!
-- Du tror inte dom är lite tajta eller...? säger jag och gör lite gymnastiska böjningar. Jag kanske ska prova 28:orna i alla fall?
-- Nej, nej, nej - dom kommer sitta som hösäckar och det vill vi ju inte. Eller hur?

Uppenbarligen var vi inte så intresserade av dom där hösäckarna för jag knallade ur affären med två jeans i storlek 27.

Efter provning hemma kanske jag ska omvärdera. Lite säckkänsla kanske är bättre än att inte kunna andas?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma

Förhoppningsvis töjer dem sig lite. Gör lite utfallsteg ;) Men sen får du banne mig inte tvätta dem igen för då drar dem ihop sig igen! :P

2009-07-30 @ 09:33:43
Morrat av Åsa

Emma: Någon tvätt är inte aktuell! Möjligtvis lite vädring - om det inte är fuktigt ute, vill inte riskera nånting!

Ps. Sitter ner med jeansen på nu i alla fall... ds

;D

2009-07-30 @ 10:00:50
Morrat av P

Dom töjer sig!

2009-08-04 @ 20:27:34
Morrat av Åsa

P: Ja, det har dom verkligen gjort. Sitter som hösäckar när dom inte är nytvättade... Skulle tagit 26:or. ;)

2009-08-04 @ 20:43:41

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0