Vad det brinner då

Ska hela stan brinna upp eller?

För nån vecka sen brann nästan halva stans krogbestånd ner (liten överdrift, men man får överdriva och jag är inte långt från sanningen) och i dag ringer E:
-- Nja, jag känner inte för att gå med ut i dag.
-- Nähä?
-- Det brann ju hos mig i går, så jag är rätt trött - åkte hem mitt i natten till syrran.

Just det. Branden läste jag om i tidningen i morse. Och hörde pratas om på redaktionen. Men la inte närmare notis om exakta adressen på brandplatsen.

Men det brann i E's hus. Två gånger inom loppet av väldigt kort tid dessutom.

Det som verkligen upprörde va att E berättade att de boende fick gå ut och ställa sig på balkongerna, de fick inte gå ut genom den rökfyllda trappan.

Den brandman som skulle få ut mig på balkongen i närmare 20-gradig iskyla skulle jag verkligen vilja träffa. Men han finns med all säkerhet inte.

Och nu funderar jag på om det går nån sjuk människa lös i stan som är extremt intresserad av den röde hanen? Så illa är det väl inte?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Studiomannen

Åjo - hade det brunnit så hade väl vem som helst följt med brandmannen, eller hur?



Otäckt som fan egentligen. Har aldrig varit i något branddrama och jag avstår gärna för evigt.

2009-01-06 @ 16:29:04
URL: http://www.studiomannen.se
Morrat av Åsa

Studiomannen: Följde med en sån där ut i kylan. Det gick så där. Det brann ju aldrig - och jag har kvar vårt hus. ;D

Japp, vi avstår från brasorna. Deal.





2009-01-06 @ 18:30:42
Morrat av Spader Madame

Man ska inte gnälla -klart man blir litet trött om man får stå ut och hänga -tur man inte röker längre!!

2009-01-07 @ 12:51:17
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Spader: Exakt. ;)

2009-01-10 @ 12:33:22

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0