Tändsticksknep



I går hörde jag ett lustigt litet tips:

När man hackar lök kan man sätta en tändsticka i munnen, den icke svavelförsedda delen i munnen förstås, så slipper man tårfyllda ögon.

Kan det verkligen stämma, eller är det nån som driver med mig?



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Anonym

Ingen aning om det fungerar - men kan inte låta bli att undra om den ska brinna eller ej ;)

2009-01-18 @ 13:27:08
Morrat av Åsa

...: F-n vad snabb man måste va och hacka om den ska brinna. Det framkom aldrig av tipset. ;)

Ska prova båda varianterna nästa gång jag hackar lök. Jag har linser - det stoppar tårmolekylerna, men det händer att jag hackar lök när jag har glasögon. Måste göra det snart...

2009-01-18 @ 23:09:01
Morrat av Nollan

Ja, man får vara snabb om den ska brinna. Jag tänkte att snabb, det kanske var hela hemligheten - då hinner aldrig ögonen tåras :) Fast är man inte snabb och den brinner - då f-n lär ögonen tåras oavsett!

2009-01-19 @ 00:49:11

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0