Mjölken är slut dessutom

Vill inte ligga här som en krympling och tycka synd om mig själv längre.
Jo, jag tycker synd om mig själv! Det får man göra när man är så här nära döden som jag är.
Jag är rastlös som en kamel på nordpolen, men vad hjälper det när man med nöd och näppe orkar borsta tänderna.
 Abbe ringde och frågade hur jag mådde i dag, det var snällt, men han tyckte inte jag lät sjuk.
Sen ringde P. Hon tyckte jag lät fräsch.

Men herregud - måste man låta sjuk också. Räcker det inte med att man är sjuk.
Nu har jag i alla fall repeterat sjuklåtandet - den showen jag kan bjuda på nästa gång jag är sjuk, den ger garanterat nån form av pris. En Oscar är inte alls långt borta, tro mig.
Nästa gång... sa jag det. Ja, jag räknar med att vara frisk i morgon bitti! Det gjorde jag även i morse och stod i givakt när klockan ringde klockan fem. Kvart över låg jag raklång i sängen igen, kvart över tio låg jag fortfarande kvar.

Jag har ingen mjölk heller! Försök förstå hur livet ter sig utan mjölk i kylskåpet.

Men snart (i morgon bitti?) ser jag lika nöjd ut som den här lille rackaren:



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Jaha. Jag ser dig inte. Vem ska jag nu slå med tidningen i knävecket? Du får väl skaffa en ko så du får mjölk som är normalkall. Jag lider av kommunikationsstress. Jag har stängt av mobilen. Får se hur länge det håller.

2009-01-21 @ 09:06:43
Morrat av Åsa

P: Är den småsjuke fotografen där kan du slå på honom lite. Det tål han.

Vid det här laget har du nog slagit på mobilen igen... :)

2009-01-21 @ 09:42:14
Morrat av P

Han jobbar kväll. Då ska jag lägga en pannkaka på hans hufvud.

2009-01-21 @ 10:54:01
Morrat av Åsa

P: Jaaa, vad roligt. Tror han blir glad då.

2009-01-21 @ 11:00:28
Morrat av P

Jag slog honom från dig.

2009-01-21 @ 14:42:53
Morrat av Ninde

Söt katt. Saknar sån här i stan. Och äppelträd.



Hoppas du kryat på dig..:)



Morrat av Åsa

P: Ja, det där har jag ju svarat på "live".



Ninde: Tack, nu är jag frisk, fräsch och snygg igen. (Nåja, men lite överdrifter har aldrig skadat nån.) ;)

2009-01-22 @ 22:59:53

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0