Blocket is the thing

Sålde pappsens kontorsmöbler i dag. Ja, dom han ställt i min källare för att de "kan va bra att ha". Gamla Kinnarpsmöbler från tidigt 60-tal som han fått gratis och som stått i vägen i källaren i nära två år nu.

Efter att ha hotat honom, inte med pistol men närapå, med att om han inte hämtade skiten eller körde det till tippen skulle jag flisa sönder alltihop med mina bara händer, blev han mer vänlig till sinnet när jag berättade att jag satt ut en annons på Blocket.

-- Ja, en två-tre tusen ska du väl få för dom? skrek han när jag berättade att dom var ute på Blocket.
-- Niohundra, pappa. Niohundra för alltihop satte jag som pris.
-- NIOHUNDRA, nä, då ska jag ha möblerna själv.
-- Till vad då?

Nåja. I dag sålde jag skiten. För femhundra. Skickade snabbt ett sms till pappa och sa att han hade femhundra att hämta hos mig.
Sms:et hinner knappt landa förrän han ringer:
-- Femhundra!!!! Går det att annullera köpet? Har du telefonnumret till han som köpte det? Femhundra bara!?
-- Ja, han ville bara ha en del av det, och fick det för femhundra om han tog med sig rubbet ändå. Och det gjorde han.
-- Men femhundra?! gastar pappa.
-- Precis. Och det ska du va glad för.
-- Jag kan få tag i lite fler kontorsmöbler gratis tror jag, du tror inte vi kan ställa dom...
-- NEJ!
-- Men bara några veck...
-- NEJ!
-- Nä, nä, var tvär och envis bara. Jag svänger förbi och hämtar upp femhundringen strax...

 (Han ändrade sig - jag fick femhundringen som hyra för förvaringen. Det var mycket nobelt av min far.)


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Jerk

Din far verkar riktigt rolig..som en far till en bekant då...jag vet inte om jag skulle orka med det där om det var min far :)

2009-01-18 @ 23:07:02
URL: http://dalaibk.webblogg.
Morrat av Åsa

Jerk: Jag är ju van, så det går hyfsat. Man lär sig hur han ska tas. ;D

2009-01-18 @ 23:16:41
Morrat av Nollan

Nobelt och nobelt, räcker verkligen 500:- till hyran ;)

2009-01-19 @ 00:46:25
Morrat av valross

Håller med Nollan.



500:- är möjligtvis nobelt av dig.

2009-01-19 @ 16:22:16
Morrat av Åsa

Nollan, Valross: Ja, det var ju jag som var schysst förstås.

2009-01-19 @ 17:25:46
Morrat av GnetaGalten

Nackdelen med Blocket är att det kostar pengar. GnetaGalten.se är gratis och har dessutom mycket besök!

2009-02-17 @ 01:53:33
URL: http://www.gnetagalten.se

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0