Sämsta tiden på året...




Vi är nu inne i årets näst tråkigaste månad.
Man väntar redan på våren (eller man, det vet jag inte - jag väntar på våren i alla fall.)
Trevar mig fram i tillvaron som mycket väl kan liknas vid en svartvit tv.
Ljusgrått, mörkgrått, svart och möjligtvis lite vitt. Så trist!
Sen väntar mars. Den står högst på icke-tycka-om-listan.
Mars tar aldrig slut och ofta brukar det bli perioder med meterhögt snötäcke och
rysliga tio, kanske tjugo, minusgrader.

Men... jag upptäckte i dag att det inte alls blir mörkt lika tidigt som bara för ett par
veckor sen. När jag åkte hem från mikrobyn i dag var det ljust!
Alltid något att glädja sig åt i den bistra delen av tidevarvet.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Marie

Glöm inte de uppiggande tulpanerna!! Och hetväggarna!

2009-02-11 @ 19:59:48
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Åsa

Marie: Tulpanerna ja - dom jublar jag åt förstås! Men det blir ju ännu roligare när dom tittar upp i rabatten.

Jag är så tråkig så jag gillar ju inte semlor. :(

Men det finns mycket annat nyttigt att smäcka i sig.

2009-02-12 @ 09:44:48

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0