Förlovningen

Ringer mamma.
-- Hej - det är jag.
-- Vi kan inte prata så länge, jag ska se på Mästarnas mästare. Har du hört att dom har förlovat sig. Äntligen. Åh, vad roligt det är. Äntligen sa den lille kungen ja till de unga tu.

Ja, mamma är en monarkist. Precis som mig.
Vi pratar vidare ett par minuter, tills mamma säger:
-- Nä, nu får vi sluta - nu börjar tv:n.

Jag hör hur hon knäpper på.
-- Men vad sjutton... Rapport special, vad är det här för nåt nu då. Men herregud, har dom skjutit på Mästarnas mästare en halvtimme för att visa förlovningen, säger mamma med is i rösten. Nu ringer jag klagomuren.
Precis när jag ska öppna munnen och säga nåt hinner mamma före:
-- Ja, ja - jag får väl titta på det här då medans jag väntar.
En sekund går.
-- Ååhhh, titta där kommer dom ju - åh, vad fina dom är!  Lille Daniel! Och Viktoria! Ja, vi var väl färdigpratade nu. Hej då lilla gumman.

Ja, vi var väl klara då.

Aftonbladet.






Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Emma L

Hade varit rätt kul om dem bara hade dragit till Vegas å gift sig hos en snubbe som är klädd som Elvis! Struntat i alla godkännanden och påskrifter från regeringen. Bara en flaska Tequila å Little White Chapel!! Hahahaha! Då hade nog alla "Svensk Damtidning" -läsare satt kaffet i halsen!

2009-02-25 @ 15:51:41
Morrat av Åsa

Emma: Då hade Sverige haft en betydligt större kris än finanskrisen... Det hade varit intressant att läsa tidningsrubrikerna de närmaste åren! ;D

2009-02-25 @ 21:35:13
Morrat av Ninde

Hear,hear. Också i grunden monarkist. Tycker bröllopet är en bra sak för Sverige. Även om magsura republikaner nu gnäller...

Morrat av Åsa

Ninde: Aha. Det trodde jag inte - att det bodde en liten monarkist i dig. Klart bröllopet är bra för Sverige, kungahuset är hot stuff oavsett vad man tycker om det. Åh, vad dom gnäller dom där magsura - jag lyssnar inte. Är inte mottaglig för några argument mot vår knug... Stavade jag fel där? ;D

2009-02-26 @ 22:06:14

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0