Skönt att det är minusgrader... verkligen

Stod och glodde på mobilen för att E skulle ringa och med beklagande röst säga att "Tyvärr, jag hinner inte träna i dag, gör det nåt om vi hoppar över i dag?". Jag skulle ju självfallet låtsas bli skitbesviken och låta stött ända ut i fingerspetsarna över hur hon ens kunde komma på tanken att INTE gå till gymmet trots snöstorm, driv-is och 59 minusgrader. Nu ringde ingen E så jag behövde inte låtsas...

Ut till bilen. Borstade snö, drog i väg. Självklart bakom en bilist som tror hastighetsbegränsningen sjunker till 5 km/tim vid väglag med snö.

Aahhh, äntligen. Framme vid arenan. Öppnar dörren... öppnar dörren... Öppnar INTE dörren alls - den rör sig inte ur fläcken.
Kravlar mig bak till baksätet. Öppnar dörren. Går ut. Stänger dörren.

Och här gör jag dagens misstag med stort M. "Testar" centrallåset i förardörren. Klick. Där gick alla dörrar i lås ja. Och inuti bilen ser jag träningsväskan. Låser upp... låser upp... låser inte alls upp. Inget händer.

Kokar av ilska. Kokar över faktiskt, eftersom jag fryser. Fryser så axlarna är uppdragna 15 cm ovanför huvudet. Ja, det är rätt skickligt att få upp dom så långt, jag vet.

Öppnar bagageluckan. Kryper in, kravlar mig fram till baksätet öppnar dörren går ut... och vad gör jag min intelligensbefriade idiot. Slår igen dörren! Utan träningsväskan.

Tar om allt igen. In genom bagageluckan. Tar ryggsäcken denna gång - ja, jag är förvånad själv att jag kom ihåg den. Ut. Slår igen bakdörr, bagagelucka och stapplar upp till E på gymmet och är sur som en hel påse citroner när jag kommer upp!

Hatar snö, hatar kyla, hatar vinter. Hade den här lilla episoden av oflyt inträffat under högsommaren med strålande sol och tjugofem grader varmt hade jag kunnat skratta åt det efter 5 minuter.
Nu kommer det dröja flera veckor innan jag skrattar åt det.

Va? Ja, jag fick naturligtvis krypa in genom bagaget när jag skulle åka hem också. Vad trodde ni?



 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av M

Ha, ha, ha!!! Där skulle man varit m kameran!!

2009-12-18 @ 08:16:45
Morrat av eija

Ha ha, du skriver så roligt! Det händer en del i ditt liv, kul läsning!

2009-12-18 @ 12:45:43
Morrat av Karola

Hahahahaha!! Hade varit roligt om man hade kommit ut just när du höll på att gå ut, in, ut, in, och ut igen...genom bagagesluckan!! Då hade man nog börjat undra hur det stod till;);) Ja man får sig allt ett gott skratt när man läser dina inlägg;)

2009-12-18 @ 13:54:29
Morrat av Åsa

M: Hade du stått och smugit med kameran hade den varit söndersliten i beståndsdelar om jag fått syn på dig. ;D



Eija: Tack... :) Jag är så tacksam att det händer en del. Verkligen. ;D



Karola: Bara att hoppas att ingen såg mig! Men hela parkeringen var ju full med folk - och en bil parkerade precis intill mig så det är väl kört. :)

2009-12-18 @ 14:48:32
Morrat av Evelina

hahahaha.....

hann du över huvudtaget till träningen :) det lät ju som de där tog halva kvällen :)

och du.......kan du inte ta och filma dina äventyr nästa gång :) det här plus ditt fall när du skotta snö skulle jag velat ha sett :)

2009-12-19 @ 16:09:55
Morrat av Åsa

Evelina: Jodå, jag hann. Jag var snabb ut och in i bagaget... ;)

Kanske ska berätta om snöskottarfallet här också. :D

2009-12-20 @ 09:34:47

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0