Åh - blodiga knogar

Åh vad dåligt samvete jag har! E var i dag med för andra gången och boxades med mig.

Förra gången berättade hon att knogen blödde när hon kom hem.
I dag blödde samma knoge och de andra började skifta i blått.

Jag kanske hetsade E lite väl mycket för hon tog i för kung och fosterland och hade bra tryck i slagen, extremt bra för att vara nybörjare. Och råkade hon tappa lite kraft gjorde jag ett rytande - och då satt slagen där dom skulle!

Naturligtvis! Vad tror ni? Klart jag frågade hur det kändes i knogen under passet när jag såg blodvite uppstå... 
-- Ingen fara, det känns inte under tiden jag är igång och adrenalinet flödar, flåsade E under en slagserie och tog i ännu mer.

Stackars E. Måste jobba på lite empati även i träningssalen, för jag behövde ju inte fortsätta hetsa henne in absurdum hela vägen in till målsnöret. Kunde ju taggat ner lite.

Men erkänner glatt att jag älskar attityden "det känns inte under tiden". Klockrent!

Bra jobbat E.


 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av E

Vad söt du är Åsa :)

Du ska inte ha dåligt samvete, det är ju grymt kul ju så en blodig knoge hit eller dit kan jag stå ut med. Idag är de faktiskt inte blått längre :)

Och du, du hetsar inte, inte på ett dåligt sätt iallafall. Det är ju extra bra träning att få vara med dig som skriker på mig, då tar jag i lite extra :)

2009-12-16 @ 10:25:20
Morrat av M

Det kanske vore klokt av dig att visa din medboxare rätt teknik innan du gapar så...ha du lite dåligt samvete...ha, ha!

2009-12-16 @ 11:50:31
Morrat av Åsa

E: Tack snälla du!

Phu - tur du sa att knogarna inte var blåa längre! :)



M: Det var nog p g a allt tekniktipsande som E kunde slå så hårt och på så sätt slog sönder knogarna. Så det så! :)

2009-12-16 @ 14:27:23

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0