Screaming horn

Fönstermålningen lider mot sitt slut. Ja, på framsidan, nedre botten i alla fall. Resten får vänta. Mina tidigare beräkningar visar ju att jag kommer att vara klar 2018 med alla fönster - så jag har inte direkt nån brådska, ligger ändå före tidsplanen som det är nu.

Min betraktelse dom här dagarna är följande: Folk tutar i parti och minut när man hänger armkrok ut genom fönstret fem meter upp i luften med livet som insats och försöker nå ett av fönsterbågens hörn med penseln. Eller när man står och balanserar på stegens översta kliv med krampande ben - TUT!

Att det bara skulle va såna jag känner som tutar är helt uteslutet. 400 pers (så många tutningar har det minst varit) som jag känner åker inte förbi mitt hus under denna begränsade tid vi talar om.
Dessutom vet jag t ex att M åkt förbi, och hon sms:ade strax efter passagen att hon inte vågade tuta för hon var rädd att jag skulle trilla ner... det bör finnas fler vänner som tänker likadant.
Så min teori är att det är fullständiga främlingar som signalerar!

Men vad sjutton tutas det åt?
Vill ni gotta er i blodflödet när jag trillar ner och bryter nacken i rena förskräckelsen av ett plötsligt tut?
Eller är det helt enkelt så att det råkar va en tjej som håller i den stackars penseln och möjligtvis ser ut att leva en smula farligt som retar er så ni måste lägga er på signalhornet?!
Nån annan anledning? Som vad då?

Nästa sommar (för nu lider denna mot sitt slut och "hantverkare" runt husfasaderna minskar) ska jag tuta på varenda j-la människa med hammare eller målarburk i näven. Ska i god tid serva tutan på Forden, för jag lär få tuta ihjäl mig! Jag tar seden dit jag kommer. Tutar ni så ska jag ta mig sjutton tuta också. Ska förresten köra flera varv och lägga mig på tutan vid varje passering...

Som sagt. Målningen lider mot sitt slut. Men har en stegklättringsomgång på utsidan kvar i morgon. En tut och jag kommer att rappa vederbörandes bil med vit fönsterfärg! Ok?

Hann med att leta lite spinningmusik i dag också och försökte söka på youtube efter en låt jag hört, där jag bara hade ordet "crazy" i refrängen.
Hittade inte vad jag sökte, men däremot stötte jag på den här gamla klassikern. Den tillägnar jag... hmmm... x?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av M

Bra låt?!

2009-08-23 @ 00:58:51
Morrat av Åsa

M: Ja, den är inte så dum du...

2009-08-23 @ 07:08:13
Morrat av M

Typ fastnar lite

2009-08-23 @ 19:52:58
Morrat av Åsa

M: Haha - du är rolig du, men så skulle man kunna uttrycka det. :)

2009-08-23 @ 21:23:38
Morrat av M

kanske kan gissa vem den var till

2009-08-24 @ 08:27:57
Morrat av Åsa

M: Kan du? Intressant... :)

2009-08-24 @ 08:40:30
Morrat av M (ja, en annan M alltså)

Tycker du kan be polisen sätta upp en kontroll utanför vid nästa målerisession..(meddela mig bara isåfall! min hö fot är lite för tung ibland!)

Den låten vill vi verkligen INTE trampa till på nåt sp pass...guud, så trist...man är nog "crazy" som cyklar i ett mörkt rum...

2009-08-24 @ 09:38:52
Morrat av Åsa

Andra M: Men du kör väl aldrig för fort?! ;)

Nu är måleriet slut på framsidan, nästa gång blir det baksidan... där är det inte så mycket trafik. :D



Trist?! Ska komma från nån som tycker Yoanna-låten är bra... (fast du ändrade dig nog om den låten, va?). ;)



Syns i det mörka rummet sen då. Om du får nån plats...



2009-08-24 @ 09:51:24
Morrat av M

börjar bli rörigt det här,,, flera M

Ha det bra "andra M" och alla andra,tjingeling

2009-08-24 @ 10:02:08
Morrat av Åsa

M: Njae - inte så farligt rörigt... :) Ha det!

2009-08-24 @ 10:06:32
Morrat av Spader Madame

... om någon tutar på mig antar jag bara att det är någon kille som tycker att jag är snygg. Detta antagande gäller till och med om Spader skulle råka vara på promenad på motorväg i mörker utan reflexer... Och nej, just det har inte hänt ännu!

2009-08-25 @ 06:40:12
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com
Morrat av Åsa

Spader: Aha! Det är för jag är så snygg alltså... Ja, då får det gärna fortsätta tutas. Den tanken slog mig aldrig - tur du öppnade mina ögon.

Tsss, det har säkert tutats på dig, du har bara inte varit uppmärksam...

2009-08-25 @ 07:09:57

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0