Fönsterskrap

Testade en löprunda i dag. Gick så där. Ont som satan i hälen efter en km så min medverkan i Midnattsloppet i Stockholm i helgen går om intet. Trist. Särskilt trist att inte få utmana Jerk som skulle varit min motståndare i detta prestigefyllda lopp.
Blev så irriterad så jag började skrapa fönster i ren frustration. Skulle gjort det för länge sen - dom ser ut som kriget och sjunger på absolut sista psalmen. Indeed.

Började i sovrummet. Fönstren går utåt, men är dubbla, så man fixar det hela inifrån om man är hyfsat bra akrobat, vig och dessutom inte har höjdskräck utan att ta ner fönstren (har ni lyft ett fönster nån gång? Det har jag - och det är inte nåt man gör stående på en stege fyra meter upp i luften - jag lovar!). Jag är varken vig eller akrobat och tycker inte alls om höjder. Men skam den som ger sig. Jeezus - det måste ju bli gjort!

Det går framåt. Nu är jag i badrummet och skrapar. Här gäller stege från utsidan eftersom det är ett enkelfönster. Jodå - ska se om jag inte kan få fram bildbevis på det evenemanget. Händelsen går av stapeln i morgon... Nån som inte håller tummarna att stegen står kvar med mig på?



Observera färgskrapan. Tror den ska ha ett "ergonomiskt" handtag. Ont överallt kan meddelas.

Update 11/8: I dag öser regnet ner så det känns som fönsterskrapningen fryser inne. Slipper stegen ett tag till alltså.

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Leffe

Hehe... Jag såg faktiskt en vig akrobat i dag hängande i krokig arm och med skrapan i andra handen, skrapandes så färgflagorna yrde... Bra jobbat!!

2009-08-11 @ 22:26:17
Morrat av Åsa

Leffe: Vig är väl inte alls rätt beskrivning, men armkrokningen är korrekt... ;)

Träningsvärk överallt i dag, men nu är det färdigskrapat. Bara kittning och målning kvar. Det går ju fort... Typ. ;D

2009-08-12 @ 08:22:45

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0