Tjejresa

Självklart, sa jag, ska vi åka i väg. Jag följer med, sa jag till E.
Sen gick tiden.
Sen gick ytterligare tid.
Inget hände.
Så wtf - here we go again. Nån måste engagera sig. Visst. Men det är inte snutet ur näsan, det krävs lite engagemang.
Jag sa det förra året, jag säger det i år igen. NÄSTA GÅNG VILL JAG INTE... VILL JAG INTE fixa och dona. Då vill jag bara åka med. Men det händer ju aldrig nåt om ingen tar tag i det hela, men måste jag alltid va den? Sen förlorar man alltid en viss summa pengar i slutändan eftersom man blir tagen på sängen över en massa avgifter. Men fine. Förra året kostade det 200, i år bara 160. Men visst, det kan jag bjuda på, det är egentligen skit samma. Men spred man ut ansvaret kan det blir rättvist i slutändan...
Nåväl - vi är 18 brudar som åker iväg till Göteborg i början av oktober. Det ska bli riktigt kul - det är inte precis några surmular som åker med.

I går snäste jag av E som ville sätta sig ner och gå igenom hotellfördelning och så vidare.
Från hjärtat sa jag rätt ut:
-- Nä, fy fan - nåt gruppkonfererande om resan vill jag inte va med om.
Och det vill jag verkligen inte heller. Vill några andra sätta sig ner och diskutera fram resplanen så var så god, inte jag. Jag följer med på vad ni än diskuterar er fram till. Jag tycker inte alls det är nån glädje att fixa i ordning det hela, det är bara ett måste, den enda anledningen är att om inte nån (jag i det här fallet) tar tag i det händer det heller ingenting.

Att hela tiden gå runt och säga att ska vi inte göra det.... och ska vi inte göra det... eller det? Jo visst säger jag - jag hänger på, även om jag inte ens tycker det är halvroligt. Sen händer ingenting, sen händer ingenting - när det för femtonde gången förs på tal då orkar man inte ens hyckla nåt intresse längre eftersom man innerst inne vet att det ändå inte blir av, och då till och med blir lite spydig i sitt sätt att svara på intresseförfrågan.

Nu ser jag åtminstone fram mot oktober, men nästa gång... då kanske, kanske jag kan få följa med på nåt som nån annan planerat. Yeah, you bet!


 


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Det är som med mina reskamrater. Prat, prat och prat i flera år. De skulle med till Barcelona också, men tillslut åkta jag med en annan kompis som faktiskt hade lite egen motor. Men nu har jag bokat flygbiljetter till oss alla och Inkaledsvandring liksa så. Och härmed sitter jag nöjd tillbakalutad och låter dem "träta" om vad annat vi ska hinna med under vår begränsade tid. Vad vi än kommer att se, Titicacasjön eller saltöken etc, är jag säker på att det kommer att bli en upplevelse. Nu vill jag bara följa med ett tag! Det blir nog bra, både i Götet och långtbortistan :)

2008-09-09 @ 22:05:55
Morrat av Åsa

Nollan: Prat, prat prat - så boring! Framför allt blir din långtbortistanresa bra. Min är ju bara Götet. Planerar för längre resa - frilansat ett bra tag - och gör fortfarande iofs men nu med helt fantastisk inkomst - då kan man börja prata resmål. ;-)

Tycker du ska ändra ditt nick förresten - nollan ger helt fel associationer. ;-)

2008-09-09 @ 22:49:49
Morrat av P

Tro mig, man ska inte ordna resor till Göteborg för en grupp. Bättre att var och en fixar sitt. Eller att man bara åker två. Ett helt tjejgäng. Hu!

2008-09-10 @ 06:43:50
Morrat av Anonym

P: Hehe - nä du ordnar nog ingen gruppresa mer. Men här är det uppstyrt sörru - missar man en tid får var skylla sig själv, det går inte att 18 stycken står och dividerar och drar åt olika håll. Går spårvagnen kl 17 så gör den. Den som inte är med den spårvagnen får skylla sig själv, likaså den som inte fixat spårvagnsbiljett i god tid innan som jag beordrat, då får vederbörande stå kvar och titta efter vagnen, eller tjyvåka. Serveras maten klockan 18, så serveras den då - varken 18.30, 19.15 eller 20.10 - utan 18.00 - pip.

Hårda bud! ;-)

2008-09-10 @ 15:22:26
Morrat av Anonym

P: Hehe - nä du ordnar nog ingen gruppresa mer. Men här är det uppstyrt sörru - missar man en tid får var skylla sig själv, det går inte att 18 stycken står och dividerar och drar åt olika håll. Går spårvagnen kl 17 så gör den. Den som inte är med den spårvagnen får skylla sig själv, likaså den som inte fixat spårvagnsbiljett i god tid innan som jag beordrat, då får vederbörande stå kvar och titta efter vagnen, eller tjyvåka. Serveras maten klockan 18, så serveras den då - varken 18.30, 19.15 eller 20.10 - utan 18.00 - pip.

Hårda bud! ;-)

2008-09-10 @ 15:22:35
Morrat av Åsa

P: Ovanstående stamning är det jag som åstadkommit. Glömde skriva Åsa igen. Börjar bli senil...

2008-09-10 @ 15:23:41
Morrat av P

Kanske bäst att du åker färdtjänst då i stället. Eller ber en ensam dam från Halmstad om hjälp att åka spårvagn, hon är skyldig dig en gentjänst.

2008-09-11 @ 09:43:02
Morrat av Åsa

P: Abbe trodde inte man kunde använda färdtjänst hem efter krogen på fre och lör-nätter... Är inte det lite taskigt?

Fast du får nog följa med på tjejgrejen om jag ska dra nytta av Halmstad-kvinnan, det är ju oss båda hon är skyldig den där tjänsten. Ska du med? Det är ett återbud! :-D



2008-09-11 @ 22:56:49

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0