Stänga? Redan?

Rätt som det var kom ordningsvakt F och sa att vi nog får masa oss ut från krogen.
Redan? Men herre gud, vi kom ju nyss. Klockan kan omöjligt vara två.
-- Nä, det är rätt. Klockan är halv tre!
-- Fem minuter bara. Öh, bussiga...
-- Ok. Fem då. Men personalen är rätt sugna på att åka hem.

Dom där fem blev säkert tjugo. Sen stod vi kvar utanför och pratade ett tag.
Till slut masade jag och A oss i väg. Kom väl 200 m.
Efterfest?
Tja. Visst, varför inte.
När klockan närmade sig fyra ringde A efter skjuts hem. 


Armbrytning förstås.


Det skulle kunna varit min idé, men det var det inte. Jag är dålig på
armbrytning nämligen.


Överlägsna segrare i armbrytningen. 



 

A nr 2 trodde den här överarmen skulle göra sig på bild.
Varsågod A nr 2!


Hoppsan! En hyfsat vältränad mage kom med på ett hörn också.
Nje, nej, det är inte tant Åsa som tagit den här bilden, nån måtta får det allt vara.
Det var objektets (!) polare, som for runt med kameran en stund, som knäppte detta.


Med facit i hand så hade det kanske varit smart att gå hem lite, lite tidigare med tanke på att det var auktionsdax klockan 10 på lördag morgon. Åtta var det bara att kliva upp ur sängen och göra sig i ordning och vänta på att familjen J skulle komma och hämta upp. Storfamiljen och jag äntrade auktionslokalen halv elva och lämnade inte stället förrän fyra.

Som sig bör på auktioner finns det nån som ska vinka på helt fel ställe. Denna gång var det lustigt nog L från redaktionen som stod för felvinkningen och i det närmaste höll på att bli ägare till något icke önskvärt.

S gjorde ett riktigt kap.

Han var ruskigt stolt över sin tomte! Det ska börjas i tid med inropen.

När klockan var sex sov jag gott i soffan.



Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Sofie Rundlöf

Oh, sicken hunk! Varför har inte jag en sån där fin mage? :p

Vad kul ni verkar haft det! Och vad sugen jag blev på att gå ut och festa nu efter min helg vid dataskärmen! Idag blir det i alla fall innebandy så då får jag väl en hostattack igen då ;)

2008-09-21 @ 13:11:48
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Magen påminner lite om min faktiskt... Om man har väldigt taskig syn alltså.

Undrar om hunken tränar på Nautilus? ;-)

Ja, det var faktiskt riktigt roligt, även om man var lite väl trött (bakis också, om man ska vara riktigt ärlig) på lördagen. Blev ju en lång kväll/natt - var ju ute redan klockan sex...

Hostar du? ;P

2008-09-21 @ 22:03:54
Morrat av Sofie Rundlöf

Tränar hunken på Nautilus så tycker jag att han kan ta av sig tröjan när han tränar ;) (Se men inte röra!)

Hehe, bakfylla ja... vad var det för nåt nu igen?? :) Jag saknar det inte alls utan tycker det är rätt skönt att vara nykter :) Ska dock ta bort mitt totalförbud mot alkohol nu och lyxa till det lite med någon drink då och då ;)

Nej, jag hostar inte. Hade bestämt mig innan för att åka hem lite tidigare, för jag tycker två timmar är för länge. Men jag åkte hem redan efter 50 minuter :p Det gick inge bra igår, fumlade bort bollen och hade ingen tur med mig alls. När det går så dåligt blir jag bara arg så jag såg ingen anledning att vara kvar :p Bättre lycka nästa gång! ;)

2008-09-22 @ 19:21:00
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Förstår för övrigt inte hur det är möjligt att ha en sådan mage överhuvudtaget? (Förutom efter en riktig "tävlingsdeff" följt av tömning och laddning)

För jag kan tycka att min egen mage är hyffsat platt vissa mornar. Men så fort jag börjat äta frukost så putar den lite. Och putar ännu mer ju längre dagen går och ju mer jag äter. Rätt logiskt ju. Och den putar även under diet/deff. Också logiskt, för man äter ju faktiskt mat då med. Men det här var sent på kvällen och på krogen, och han borde rimligtvis fått i sig en hel del kalorier under dagen och kvällen. Vart lägger sig allt?! Går kalorierna bara upp i rök liksom? Det putar ju verkligen ingenstans! Och jag fattar verkligen ingenting....

Har du ett bra svar så ge mig, ge mig, ge mig! :D

2008-09-22 @ 19:31:34
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Krav på bar överkropp om man har en sån mage. Själv skulle jag gladeligen slita av mig tröjan om jag såg ut så... ;-D

Fråga inte mig var kalorierna tar vägen... Jag frodas som en gödkyckling, men äter precis som vanligt, fast mindre godis! Och tränar likadant. Stressar som en idiot när jag äter på jobbet - det är nog det...

Men jag vet inte hur människan gör faktiskt. Sen är vi ju tjejer i och för sig - mycket svårare för oss att få rutor på magen (egentligen helt omöjligt om det ska vara sunt och om man ska kunna se ut så mer än en vecka...)

Men sen tycker jag verkligen inte du behöver bry dig om en putande mage precis. Du är slank, snygg och vältränad - nåt annat går inte att säga om dig! Basta. Och sånt där säger jag inte för att vara snäll... snälla får andra vara. :-)

Var nog förresten mer trött än bakis... även om det inte var en vit kväll förstås. Men trötthet kan göra att man känner sig mer bakis än man egentligen är...

Men det klart - skönt att inte vakna bakis alls, och vara säker på att man inte är det. Håll dig till det du... mycket intelligent! ;-)



2008-09-22 @ 21:41:40
Morrat av Ninde

Snygg mage..

Mitt ex hade rätt snygga muskler när han tränade, lite samma stuk. Det är snyggt att titta på. Fast han blev liite överdriven ett tag. Tillbringade en massa tid framför spegeln och matnojjade och hade sig... Viktigast är att killen är sund och mår bra och om han ska träna mycket klarar av det utan att det blir en massa "måste träna mer, måste ta proteinpulvret prick si och så" osv..



Morrat av Sofie Rundlöf

Åsa - Japp jag hade gärna slitit av mig tröjan jag med! Men nu är inte fallet så, eftersom jag inte har den magen. Jag ska förklara en grej bara för att jag ofta får kommentarer/komplimanger som den du gav. Jag har alltid varit smal, även när jag vägde 5 kg mer än vad jag gör nu (innan jag började träna och då levde jag på skräpmat och chips), bortsett från magen. Jag hade smala armar och smala ben men magen var stor, och jag började träna och slutade med skitmat enbart för att få bort min mage. Saken är den att min kropp är skapt på "fel" sätt. Jag vill ha större armar och ben, för de är smala. FÖR smala. Men jag har väldigt svårt för att gå upp i vikt då jag redan äter som en häst. Problemet är att så fort jag lyckas gå upp ett gram så lägger sig det på magen, där jag minst av allt vill ha det. Där lagras allt och är är det svårast att ta bort fett ifrån. Så skulle jag någon gång få bort min mage så skulle jag se ut som Gollum på armar och ben. Där är dilemmat. Det som syns inför andra är armar och ben. Men jag tar ju knappast av mig tröjan. Därför tror folk att jag är smal överallt, fast att den bild jag ser i spegeln visar något helt annat. Jag drar också konstant in magen så att det ser bättre ut. Att kunna "klippa och klistra" hade inte varit dumt för då skulle jag kunna bli bredare och smalare på samma gång ;)

Jag tar tyvärr inte detta som en komplimang eftersom jag har en helt annat bild utav mig själv än vad andra har. Och jag vet mycket väl att jag ser smal ut så jag vet att du inte säger det för att vara snäll :)

Jag tycker inte att du ska vara så nedlåtande mot dig själv samtidigt som du jämför dig med mig. Jag tycker att du ser enormt bra ut och du ser ut att ha en platt mage! Men jag vet att vi alla ser en annan bild av oss själva än vad andra ser. Kanske ser du och jag samma spegelbild även om inte andra ser den??

(Oj, vad långt.. Men jag ville bara säga det då jag ofta får liknande kommentarer/komplimanger)



Ang- bakfyllan - du har inte provat de nya tabletterna de gjorde reklam för på tv? ;)

2008-09-23 @ 16:47:39
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Tsss - för smala ben... hardly. Du är helt ok! Men visst. Förstår hur du menar. Och förmodligen har vi en skev bild av oss själva, du är jättegullig som säger jag ser bra ut. Då tar jag åt mig av det! Tack.

Tycker du ska ta min kommentar som en komplimang också. För den är uppriktig ur mitt perspektiv utan jämförelse med nån annan. Det är ju egentligen inte så viktigt hur du ser ut utan tröja - det viktiga är ju hur helhetsbilden ser ut - då ser du extremt fräsch ut.

Men visst - lite smala armar har du ju ;-) Lite fler armhävningar på gympan, inte på knäna, så löser vi det. Skojar förstås! Det är svårt att få rätta proportionerna, men bara man inte blir mager -då börjar det bli konstiga proporitoner. Det är farligt och inte speciellt främjande för arm- och ben-muskler. Annars är det (tyvärr) helt normalt med en mage som inte är rutig.

Kör jag Skövde AIK i höst kräver jag att du ska va med på minst ett pass där! Då har man självmordstankar i 60 minuter! Och musklerna fullkomligt krullar sig... ;-D

2008-09-23 @ 23:31:06
Morrat av Åsa

Sofie: Glömde bakispillren... Nja, det är rätt så sällan så jag har inte lyssnat på reklamen. Men nästa gång är nästnästa helg. Hmm, kanske ska köpa med ett gäng - vi är 18 tjejer som drar iväg...18 armbrytartjejer! ;-D

2008-09-23 @ 23:33:53
Morrat av Åsa

Ninde: Har också haft en sån mage. Ja, på ett ex alltså. ;-) Men det måste vara måtta, ingen överdrift. Blir jobbigt...

2008-09-24 @ 06:42:34
Morrat av Sofie Rundlöf

Vet faktiskt inte om jag håller med dig där :p En "skev bild" är nog fel att säga enligt mig eftersom det beror på hur man själv ser på saken. Och jämför folk mig med "medelkvinnan" som väl är något större, ja då är det klart att jag är smal. men jag jämför mig inte med någon annan utan med mig själv - hur jag har sett ut och hur jag VILL se ut. Saken är den att jag struntar fullkomligt i hur andra ser mig. För oavsett om andra tycker jag ser bra eller inte så bra ut, så är det bara min bild av mig själv som räknas för mig. Så därför är det viktigt för MIG hur jag ser ut även utan tröja :) För det är ju vad jag ser. Ex. Jag går kanske inte gärna i bikini på stranden, men jag går inte heller i bikini själv hemma. För det är precis samma grej för mig. Det kvittar om andra ser eller inte. Sen är det väl kul med komplimanger, men inte sådana som säger emot vad jag tycker, typ ;)

Mjadu, mina armar lär det aldrig lägga sig något kött på, så som jag sliter i gymmet och äter som en jäkla tok! Och fett lär jag heller aldrig få för den delen :p Men man ska väl vara glad ändå. Jag vill ju hellre ha svårt att gå upp i vikt än svårt att gå ner i vikt :) Både snyggare och hälsosammare.

Men alltså, uthållighetsträning är inget jag gillar. Jag gillar inte när det är plågsamt jobbigt länge, utan hellre vråljobbigt fast bara en stund. Därför gillar jag riktigt hård styrketräning med ganska få reps. Så AIK-träningen... njaaaa, vet ej fan asså :p

Minns inte vad de där tabletterna hette, kommer väl på det nån dag. Men shiit! 18 tjejer, vilket jäkla liv det lär bli då! :) Själv känner jag nog inte ens så många! :p Vad skoj!!

2008-09-24 @ 16:57:42
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Ok - jag förstår hur du menar. Utifrån det perspektivet kanske du inte har en skev bild. Fast jag har nog också tyckt saker och ting om mig själv som faktiskt inte varit riktigt med verkligheten överensstämmande även om jag varit tvärsäker på det. Nja, vi är nog bara halvöverens i den här frågan tror jag! ;-)

Nä, jag vet - du gillar styrketräning bäst! ;-)

Här känner jag faktiskt inte alla som åker med på den här resan. Kompisar till kompisar och så där. Så det är kul, nya ansikten... Känner dom flesta i och för sig, och det är ett riktigt galet gäng. Kul, kul. ;-D



2008-09-25 @ 21:00:22
Morrat av Sofie Rundlöf

Man kan ju inte vara överens om allt :p Tur att det inte handlade om en större grej än om min mage ;) Oops, det där gick visst att tolka på två sätt!

Det där låter verkligen supertrevligt! Jag ska ha sketsköj imorrn också, även om vi bara är fem. Vi har i alla fall kul som 18! ;)

2008-09-25 @ 22:22:20
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0