Samhällskunskap

Finns det inga skyldigheter från samhällets sida ? Är inte information till medborgarna av vikt?

Är det nån som sett informationen om att det från Mejeriet, upp över Norrmalm via brandstationen ända fram till Arenan  helt plötsligt ändrats hastighetsbegränsning. Till 10 km/h!!! Föraren i den vita Volvon framför mig har i alla fall lyckats snappa upp det nånstans.

Nu ska jag fira fredag och lägga mig raklång nånstans och inte röra mer än ena armen med tillhörande hand  - mellan godisskålen och munnen.

Hela dan har det blippat in en massa sms med grattis! Tack allihop!
(Först ut var P (cirka 06.00) tätt följd av Abbe... Lovade baka tårta till dom och ta med i golfbagen.)





Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P å Abbe

Vi har inte fått någon tårta. Abbe sitter med tårar i ögonen och är jättetrött efter att ha vandrat runt på hela golfbanan och letat efter dig.

2008-09-12 @ 21:23:51
Morrat av Åsa

P å Abbe: Näe, tårar i ögonen? Jag spelade aldrig någon golf, men traskade sporadiskt runt och letade efter er. Måste missat er i nån bunker eller nåt...

2008-09-13 @ 07:38:04
Morrat av Sofie Rundlöf

Grattis i efterskott!! Ett år närmre 50 nu då, hur känns det? ;)

Ps. Hade jag bara haft ditt nummer och vetat när du fyllde år så hade ju jag givetvis varit först! Och det är ju tanken som räknas, så jag tycker minsann du kan ta med dig en tårta till gymmet också! Eller i alla fall en bar! Ds.

2008-09-14 @ 10:39:25
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Tack. Men faktiskt hade jag bara namnsdag! ;-) Så du har fortfarande chansen att va först när födelsedagen inträffar. 2009 blir det då. ;-D Då ska jag fundera på om jag ska muntra upp omgivningen med några bars...

2008-09-14 @ 11:22:55
Morrat av Sofie Rundlöf

Haha okej, tog bara för givet att du fyllde år.. men du är ju faktiskt ändå ett år närmre 50 från förra namnsdagen sett, eller hur? :D Borde visst grattat syrran på namnsdagen också då, det missade jag :S Då får jag ta reda på all nödvändig info till din nästa födelsedag då. Kanske kan jag ta med en bar till dig? ;)

2008-09-14 @ 11:52:44
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av P å Abbe

Vi gråter fortfarande. Och det är extra jobbigt eftersom det är söndag för då är tårarna extra stora och så där...

2008-09-14 @ 17:58:26
Morrat av Abbe

Jag får utslag på fötterna av att gå på golfbanan.

2008-09-14 @ 18:01:10
Morrat av Åsa

Sofie: Skulle kanske påminnt dig om syrrans namnsdag. Ska tänka på det nästa gång. :D

Just det - det är ju inte mer än rätt att jag får en bar. 50 finns inte ens i fantasin än, tror aldrig jag kommer dit faktiskt. Har stannat liksom... ;)



P å Abbe: Jag borde skämmas, söndagstårar är som syndafallet ju...



Abbe: Kliar dom? Hoppas du inte har kittliga fötter i så fall...



2008-09-14 @ 18:52:19
Morrat av Sofie Rundlöf

Hehe ja jag får skylla på dig för att jag glömde syrrans namnsdag! :p

Allvarligt talat så ser du varken ut eller är som 41 (om åldern stämmer på din blogg). Siffror ska man ju helst inte stirra sig blind på. Du är nog bra mycket yngre i kroppen, utseendet och sättet än de flesta i samma ålder, så njäe, det dröjer nog bra länge innan du är 50!

2008-09-14 @ 21:06:35
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Efter de komplimangerna kan du faktiskt skylla vad som helst på mig. Jag kommer bara nicka och säga jajamensan - Sofie vet vad hon pratar om! :-D

Tack!

2008-09-15 @ 21:38:27

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0