Ensam mamma söker

Nu är det höst och det är start för den ena mer korkade dokusåpan än den andra.
Ensam mamma söker är en av dom.
Den här varianten av dokusåpor är kanske den mest korkade varianten i genren, där barnen dras med in i spektaklet. Det hävdas ju att alla barnen tycker det är jättebra om mamma är med i det här programmet. Visst, det kan dom säkert avgöra med förnuft.
 Kan inte riktigt förstå hur man är funtad om man ställer upp i ett sånt program, och det är nog därför jag bara måste titta vad det är för några som är med. Och följer scenariot med spänd förväntan - självklart inte förväntan över hur det ska sluta, utan hur det utspelar sig under tiden och hur folk mer eller mindre gör bort sig inför en del av Sveriges befolkning.
Jag måste ha en skäms-kudde i knät - så jag kan använda den när det blir för jobbigt. Och det blir det. Blev redan i första programmet förresten.

I årets upplaga är Johanna från Skövde med - det gör ju hela grejen ytterligare lite mer spännande. Jag vet egentligen inte vem hon är så jag kan inte uttala mig om hennes person, men lär väl bli hyfsat varse allt eftersom serien fortgår.
Och i dag läste jag i Aftonbladet och Expressen att hon är åtalad för bedrägeri och domen faller i veckan. Nåt strul med papper till försäkringskassan ska vara orsaken.
"- Det rör mig inte i ryggen för det handlar om en patetisk grej, några tusenlappar bara." Är en av hennes kommentarer i artikeln.
Yippiee! Hur många grodor som kommer att hoppa runt i den här omgången av dokusåpan kan man ju bara gissa efter den grova paddan! Nu kan jag knappt bärga mig till nästa avsnitt.
Ska ladda med två skäms-kuddar nästa söndag, det verkar behövas.


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Nollan

Skäms-kuddar, vilket otroligt bra påfund! Jag som alltid glömmer bort att sätta på TVn, även om det är något jag tror mig vilja se, kanske ska skaffa mig några sådana. Så kanske det blir ordning på TV-tittandet här också. För det är ju inte omöjligt att det är alla pinsamheter och grodor som visas och sägs som bidrar till den där ganska manifesta amnesin.

2008-09-08 @ 22:53:36
Morrat av Ninde

Har också svårt att förstå att man vill ställa upp i en dokusåpa <i> med barnen. </i> Det är upp till varje vuxen om man vill gör abort sig i tv, men precis som du säger kan inte alla barn bedöma konsekvenserna...

Morrat av Karin

Fnissar, mycket! Lite befriat sådär ;))

//Karin

2008-09-09 @ 16:52:53
URL: http://karins.tradgardsblogg.se
Morrat av Karin

Åt din blogg alltså...programmen missar jag oftast men brukar iallafall suga i mig löpsedlarna och försöka begripa mig på hur den lilla världen fungerar.

2008-09-09 @ 16:55:02
URL: http://karins.tradgardsblogg.se
Morrat av Åsa

Nollan: Amnesin släpprt manifestet med ett gäng skämskuddar. Då kan tv:n stå på dygnet runt, till och med 3:an. Du kanske till och med finner det lockande att prova kuddarna direkt. Pronto. Hade jag haft tablån framför mig kunde jag tipsat om nåt bra program i rent kudd-studie-syfte - men hittar du inget så sänds mamma-programmet på söndag igen. Kl 20.00. Lova att du tittar. ;-)



Ninde: Det värsta är ju att mammorna sitter och säger att deras nio-åring verkligen tänkt över det hela och vill mamma ska vara med. Sure...



Karin: Titta på det nästa gång du - du kommer att häpna. Löpsedlarna säger bara hälften (och löpsedlar brukar ju ändå safta i ordentligt...) ;-)

Glöm inte kudden bara.

2008-09-09 @ 20:31:56

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0