4 nånting och exakt 6 tjugo

Shit.
Vår kamp på gymmet närmar sig med stormsteg.
Jag vet med bestämdhet att det inte är läge för mig att tävla nästa vecka eftersom jag ska till Göteborg i helgen och förmodligen behöver tre, kanske fyra dar på mig att återhämta mig, och vet att jag klart deklarerat detta för mina medtävlare.
Men nu hörde jag nästa vecka nämnas i greenroom.
Visst. Kör bara. Jag är inte den som strular.
Nu återstår att bestämma datum bara. Ska pressa fram dom när vi syns nästa gång. Vilken gren som gäller respektive datum också förstås. Så man kan fokusera.

Lyckades spana in en av mina konkurrenter på roddmaskinen i dag. 1500 m på 6.20. Det ska jag slå. Garanterat. Blir svårare att slå det andra resultatet. 4 nånting. Men inget är omöjligt. Eftersom jag för närvarande inte vet om jag fixar 1500 meter på 30 eller 2 minuter så kan jag inte ens sia om utgången... Men i morgon ska jag testköra skarpt.

Nu är det dax. Jag är extremt fokuserad när jag vill, och nu är jag det - måste få lite press. Så där i sista minuten. Jodå, det är då jag växer.

Where the f-k is tävlingsgrenarna - den där hinderbanan måste jag få koll på. Nä, nu börjar min fokusering. Allvarligt.







Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Valross

Vet du hur många drag 1500m är på ett ungefär?



(Har inte meterräknare på min maskin egendomligt nog.)

2008-09-30 @ 16:22:03
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Very sorry... inte en aning faktiskt. Det beror väl lite på vilket motstånd man har också förstås.

Ska räkna antal drag nästa gång jag testar. Om jag nu kan räkna så långt... ;-)

2008-09-30 @ 22:01:26
Morrat av Valross

Tyngsta såklart ;) Finns det drag i minuten-statistik?

2008-10-01 @ 22:00:35
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Alina

Godkväll! Fin blogg:)

2008-10-01 @ 22:04:07
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Såpass. Tyngsta! Respekt. Kan finnas drag-i-minuten-statistik... F-n vad dålig jag är - kan inte svara på nåt! :-)

Menar du att du har en egen roddmaskin förresten? Hemma? Framför tv:n? Huga... ;-D

2008-10-02 @ 20:56:37
Morrat av Åsa

Alina: Tack du.

2008-10-02 @ 20:56:57
Morrat av Valross

Japp, en egen. En av få träningsformer jag gillar. Fast det syns inte på mig ;))



(Märk väl hur smidigt jag undvek att poängtera att min maskins tyngsta kan vara lika med det lättaste på din.)

2008-10-05 @ 20:45:04
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Åsa

Valross: Jag noterade den snygga manövern där ja, men jag är så finkänslig så jag låtsades som jag inte såg det! ;-)

Kunde tyvärr inte räkna antalet roddtag i fredags när jag tjuvtränade, gick ut för hårt. Kom inte längre än till 1200 m totalt. Och räkna slutade jag med efter 200 meter, då var jag döds-slut. Gör ett nytt försök nästa gång. Ska ha en annan taktik då... orka-alla-1500 heter den. ;-)

2008-10-06 @ 17:55:30

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0