Hela registret

Nu har jag förbrukat hela mitt register av svordomar. Och dom är ofantligt många. Och grova... Besparar er dom harangerna.
När jag som mest behöver en tv, jag kopplar bort både huvud och kropp när jag sätter mig framför den, har digitalbox-h*****et lagt av!
Stonedead!

Drog ut kontakterna, satte i. Lika död.
Letade fram handhavandeboken och tog fram felsökningsboken, som upplyste mig om att om inte en grön eller röd lysdiod syntes skulle jag se om strömförsörjning fanns.
Idiot som skrivit boken - det fattar jag väl!
Någon annan lösning på just mitt problem fanns inte. Förstås.

Nu började det riktigt jobbiga. Leta fram kvittot och se när jag köpt skiten, hade nämligen för mig att den inte var inhandlad på Hedenhös tid utan rätt nyligen.
Det första stället jag tittade på var förstås i min lilla "pärm", under fliken: Kvitton, garantisedlar och andra köphandlingar. Ja, tjenare - det senaste kvittot som var insatt där var från 2004. Det är skitpräktigt att ha gjort den där nedrans pärmen, och det vore outhärdligt präktigt att också sätta in kvittona där. Eller hur tänker jag?

Jag bor stort - och har mängder med skåp och lådor. Ibland när jag öppnar en låda brukar jag förvånat utbrista: -- Oj, ligger den eller det där! Stänger lådan och glömmer av vad jag sett.
Precis så är det med kvitton, garantisedlar och andra köphandlingar. Dom kan ligga i precis vilken låda som helst.
Det gjorde det här. I köket. I mittenlådan i köksön mittemot skafferiet! Har inte någon bra förklaring till den placeringen.
(Hittade i samma låda ett kvitto på en julklapp som jag gett bort. Från 2002! Då bodde jag inte ens här... kvittot har alltså åkt med i flytten till råga på allt och hamnat i lådan. Varför?)

Digitalboxen inköptes 2007-12-19. Just, det. Den förra gick sönder precis innan jul och jag fick gå ut i julhysterin och köpa en ny. Helt otroligt att jag hade glömt det traumat!
Traumat omfattade också att jag helförbaskad åkte tillbaka till butiken samma kväll och skulle lämna tillbaka den till den skräckslagna killen i returluckan eftersom den inte fungerade.
Killen var schysst, han sa inte att jag i hans ögon var den dummaste människan han någonsin mött, när han väl förstått vad jag hade gjort för fel. Riktigt blåst brud, hade jag tänkt om mig, om jag varit honom.

Undrar om jag har nån kompis som vill åka dit och hävda garantitiden på min box, för tänk om killen jobbar kvar? Att han skulle glömt mig är inte troligt och då hamnar jag i underläge med en gång. Not good!
Men han kanske har slutat. Förmodligen bytte han bransch efter mitt förra besök. Och jag förstår honom...

Box-j***l!

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Ninde

"Förmodligen bytte han bransch efter mitt förra besök" ha ha :D



Nej, teknikmuppar kan gott ha det. De har ju själva valt jobbet..;)

Morrat av Åsa

Ninde: Han hade inte bytt bransch. Såg honom i bakgrunden. ;-) Men expedierades av en av guds gåvor till mänskligheten, trevlig också - inte nån humor kanske, men hur mycket kan man begära? ;-)

Blev lite antiklimax, behövde inte ens bli upprörd, killen tog boxen, knappade på datorn, jag fick en lånebox tills den andra blir lagad. Klart!

Ska det verkligen gå så smidigt. Nån hund begraven förmodligen... ;-D

2008-10-11 @ 21:22:35

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0