Vem är jag

Tror du att du vet vem jag är?

Jag är vän. Jag kan vara fiende, men det är inte troligt.
Jag kan säga sanningen. Jag kanske ljuger, men det är inte troligt.
Jag jobbar här. Jag kanske jobbar där, och till och med där, jag väljer själv, du vet inte vart jag finns.
Jag är inte nån det är synd om. Jag kanske tycker synd om dig.
Jag är ledsen. Ibland - men oftast är jag glad.
Jag är glad. Oftast - men ibland är jag ledsen.
Jag är stolt. Kanske skäms emellenåt.
Jag är rik. Men kan va fattig ändå.
Jag är anonym. Inte här - men i andra sammanhang.
Jag är rädd. Vem f-n är inte rädd?
Jag är lycklig. Ja. Jag är faktiskt lycklig.
 
Jag är trött. Trött på alla som inte är lyckliga. Gör något!. Sluta klaga på samma saker år ut och år in. Gör nåt åt saken eller ändra inställning...

Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Livet är som en bergochdalbana. Ibland går det tungt uppför och ibland går det lätt nedför och då och då är det helt plant. Det gäller bara att försöka hitta nedförsbackarna så att allt känns lätt. Ett alternativ för alla som klagar på allt dom inte har är att gå ut i skogen, då inser man att man är fri och inte behöver så mycket. Det ska jag göra i morgon. Jag har för övrigt allt jag behöver -- nästan. Och egentligen inget att klaga på, men det gör jag ändå. Man får se till att hitta guldkornen i vardagen. Göra saker man gillar. Gillar man inte något ett tag får man ta en paus så att man hittar glädjen igen. Eller så kan man lyssna på en bra låt som är så bra så det bara spritter i benen. Det finns mycket man kan göra. Man kan till exempel skaffa nya vänner om man tycker att dom man har är trista.

2008-11-15 @ 22:57:42
Morrat av Marie

Vi är nog många som kan känna igen oss i vad du skriver....åtminstone fram till "jag är lycklig" för DÄR tror jag att vi gärna fastnar. Vi inser inte att vi faktiskt är det utan grottar ner oss i i-landsproblem och att reta oss på saker/personer som vi inte kan göra något åt.

2008-11-16 @ 10:08:08
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Åsa

P: Det vore nog tråkigt om det inte gick lite upp och ned. Tänk om det var raksträcka hela tiden... Skulle man uppskatta nånting alls då?

Nä, lite dalar då och då piggar upp i efterhand.



Marie: Jag retar upp mig till vansinne på personer och saker som egentligen inte betyder nåt för mig. Men exploderar, slår på nåt, orerar vitt och brett om saker och ting, sen är det bra. Tills nästa gång. Men jag blir faktiskt inte olycklig p g a det.

I det hela betraktar jag mig som lycklig. Och fler skulle säkert kunna göra det om man bara vågade tänka tanken.

Det är lite fult att vara lycklig i samhället. Man ska vara lyckad, stressad, engagerad och you name it. Luta sig tillbaka och säga att man är lycklig är nog inte ett uttalande med prestige!

Men jag är rätt prestigelös också tror jag...

2008-11-18 @ 22:04:47

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0