Asocialt missfoster?

Börjar undra om jag lider av social fobi.
När jag till slut blev ensam i huset i fredags (klockan 17.00) funderade jag i tre sekunder om jag skulle åka iväg och träna eller inte. Inte. Målade lite istället.
Innan jag slocknade på kvällen, funderade jag på om jag skulle åka och träna på lördag morgon halv tio. Sov till nio (vilket i sig är fascinerande då jag brukar vara uppe och studsa klockan sju på helgerna), då var träning uteslutet. Målade lite igen. Fixade advensstakar framför nyputsade fönsterrutor. Målade igen - och precis då hörde jag ett upplopp utanför huset. Hela familjen J med sällskap  var här och hämtade sitt magasinerade bohag. 
Grunnade på om jag skulle gå ut och säga hej - jo, självklart, ska bara måla klart det sista. När jag väl var klar var alla borta. Nedrans otur.
Övervägde en sekund om jag skulle åka ner till stadsteatern och se kvällens föreställning, Avenue Q. Avstod.
På söndagen var jag näst intill inställd på att åka ner på stan en sväng... Ah, lång frukost. Målade färdigt. Putsade fler fönster. Spacklade lite - på nåt som skulle gjorts för flera år sen. Strök och annat skittråkigt som inte är värt att nämnas, sen var stan bortglömd.
Hade jag inte varit tvungen (här betyder "tvungen" att jag själv erbjudit mina tjänster) att åka iväg och köra passen på gymmet hade jag inte stuckit ut näsan utanför dörren denna dag heller.

Försöker framkalla lite ångest över min högst asociala helg. Stenkört. Känner ingen ångest alls. Möjligtvis ångrar jag att jag inte kopplade ner dator, mobil och fasta telefonen bara. Nu hade jag ju viss kontakt med omvärlden i alla fall, och trevlig sådan dessutom.

Tror jag är en enstöring. En kuf. Eller nåt sånt. Mitt nymålade vita arbetsrum är skitsnyggt bör dock tilläggas!



Önskar till sist en riktigt trevlig första advent! Min adventsstaken
är mycket stämningsfull bakom skira gardiner!


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av P

Målade du inte limegrönt? Jag ska måla rött har jag bestämt mig för.

2008-11-30 @ 23:39:17
Morrat av Åsa

P: Nej, jag lät fondväggen va kvar. Så det är inte sterilvitt i hela rummet.

Rött!? Det var lite oväntat. Det blir nog snyggt! Målar du i dag?

2008-12-01 @ 08:32:12
Morrat av Valross

Asocialt? Icke, låter urskönt i mina öron. Men då stryker jag heller aldrig.

2008-12-01 @ 15:08:33
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av Marie

Vill du höra sanningen????? Du är HÖGST normal!!!

2008-12-01 @ 16:12:50
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av P

Nä, jag målar inte idag. Men kanske tar jag tag i det på fredag. I dag har jag köpt nya torkarblad till bilen och fått, som han sa i butiken, sveriges största isskrapa/borste på köpet och den är det tydligen inget som kommer undan...

Tror inte du är asocial, du är bra på att vara ensam bara och det är en egenskap som är bra. Det finns väldigt många som inte klarar av det. Jag är själv bra på att vara för mig själv. På sätt och vis är det ju lättare, man får ju göra som man vill...

2008-12-01 @ 17:39:52
Morrat av P

... samtidigt som jag är extremt beroende av att träffa folk ... eller i alla fall tjata hål i huvudet på någon i telefon.

2008-12-01 @ 17:41:04
Morrat av Sofie Rundlöf

Äsch, du som är så social annars kanske behövde lite tid för dig själv? :)

Och OJ vad du målar! Hur många lager? 10-12? :p Kan tänka mig att det är ordentligt VITT nu iaf :) Och du som tycker det är så himla skoj att måla, du är välkommen hem till oss precis när du vill! Vi har ett sovrum som väntar! ;)

2008-12-01 @ 20:01:49
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Spader Madame

Låter som en perfa helg när man behöver vara i fred - eller så kan man tydligen vara i Norrland -då får man vara sig själv en stund! Härligt att få känna sig nöjd!!!

2008-12-01 @ 20:32:05
URL: http://www.spadermadame.blogspot.com/
Morrat av Åsa

Valross: Jag stryker heller inte frekvent.Testade att sätta upp gardinerna utan strykning - inte ens mina nerver pallade det... så jag fick kapitulera för strykjärnet. Så förutom strykningen var det skönt!



Marie: Aahhh - normal?! Menar du det? Trodde jag var ett unikum. Tycker alla andra tjatar om hur det är pest och pina att vara själva och man ska va såååå social hela tiden.



P: Tycker verkligen du ska ta tag i det på fredag! Gör det bara. Tänk inte. Så gjorde jag... och det gick bra! Sveriges största isskrapa, finns det bildbevis?

Kan det va det där att man får göra som man vill som är grejen? Ja, det kan det...



Sofie: Ja, tid för sig själv är nog bra ibland. Jag är väl social största delen av tiden, så är det nog.

Väggarna jag målar är mörkgrå! Fyra strykningar har det blivit! Sen målar jag en vägg i taget - orka bära ut alla möbler ur rummet. ;) Flyttar runt allt eftersom - där är nog förklaringen!

Vill du provmåla lite i ett sovrum innan du tar dig an erat - varsågod, sovrummet här är tillgängligt. Det ska också vara vitt.

Så samma till dig: välkommen när du vill! Det kanske går fortare än om jag ska göra det själv... ;D

(Ni vill säkert inte att jag hänger i erat sovrum i flera veckor innan det blir klart, så mitt förslag är bättre!;p)





2008-12-01 @ 20:49:55
Morrat av Åsa

Spader: Skulle förstås haft en back Norrlands öl också - då hade det kunna bli en snutt reklam. Ärligt talat, den hade blivit skitbra! ;)



2008-12-01 @ 20:54:32
Morrat av Sofie Rundlöf

Då måste jag sett i syne när jag läste "Mitt nymålade vita arbetsrum.." :) .. eller har du möjligtvis målat om mer än ett rum? ..eller var det vitt innan? Aja, det blev nog bra i vilket fall! :)

Provmåla hos dig?? Pff! ..så vad drömde du sen då..? :p Vi (jag) tänkte för övrigt ha en mörk, lila/brun, dov färg i sovrummet. Jag vill ha det lite speciellt här, lite mysig, asiatisk, orientalisk stil, typ. Tur att jag har en sambo som inte bryr sig, så att jag får göra precis som jag vill :D

Tycker allt att du ska lägga upp en bild sen på hur ditt/dina rum blev! :)

2008-12-01 @ 21:06:46
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Då måste jag sett i syne när jag läste "Mitt nymålade vita arbetsrum.." :) .. eller har du möjligtvis målat om mer än ett rum? ..eller var det vitt innan? Aja, det blev nog bra i vilket fall! :)

Provmåla hos dig?? Pff! ..så vad drömde du sen då..? :p Vi (jag) tänkte för övrigt ha en mörk, lila/brun, dov färg i sovrummet. Jag vill ha det lite speciellt här, lite mysig, asiatisk, orientalisk stil, typ. Tur att jag har en sambo som inte bryr sig, så att jag får göra precis som jag vill :D

Tycker allt att du ska lägga upp en bild sen på hur ditt/dina rum blev! :)

2008-12-01 @ 21:08:06
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Då måste jag sett i syne när jag läste "Mitt nymålade vita arbetsrum.." :) .. eller har du möjligtvis målat om mer än ett rum? ..eller var det vitt innan? Aja, det blev nog bra i vilket fall! :)

Provmåla hos dig?? Pff! ..så vad drömde du sen då..? :p Vi (jag) tänkte för övrigt ha en mörk, lila/brun, dov färg i sovrummet. Jag vill ha det lite speciellt här, lite mysig, asiatisk, orientalisk stil, typ. Tur att jag har en sambo som inte bryr sig, så att jag får göra precis som jag vill :D

Tycker allt att du ska lägga upp en bild sen på hur ditt/dina rum blev! :)

2008-12-01 @ 21:08:32
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Då måste jag sett i syne när jag läste "Mitt nymålade vita arbetsrum.." :) .. eller har du möjligtvis målat om mer än ett rum? ..eller var det vitt innan? Aja, det blev nog bra i vilket fall! :)

Provmåla hos dig?? Pff! ..så vad drömde du sen då..? :p Vi (jag) tänkte för övrigt ha en mörk, lila/brun, dov färg i sovrummet. Jag vill ha det lite speciellt här, lite mysig, asiatisk, orientalisk stil, typ. Tur att jag har en sambo som inte bryr sig, så att jag får göra precis som jag vill :D

Tycker allt att du ska lägga upp en bild sen på hur ditt/dina rum blev! :)

2008-12-01 @ 21:09:10
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Oj!! Sorry för alla kommentarer! :p Men det funkade inte först, så jag tryckte några extra gånger :D

2008-12-01 @ 21:10:17
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Oj!! Sorry för alla kommentarer! :p Men det funkade inte först, så jag tryckte några extra gånger :D

2008-12-01 @ 21:10:50
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Sofie: Skärp dig! Nu har du tagit över den här bloggen med alla kommentarer... man trycker en gång, thats it. ;D Skojade, jag gör så där stup i kvarten och så undrar man vad som hände! Det är riktigt kul när nån annan gör likadant.

Asch - vitt är det rummet jag målat i alla fall! ;) Nu återstår bara själva pimpningen, sen ska jag lägga upp bild.

Huga, dov mörk färg... Det är jättesnyggt! Visst är det! Men själv är jag allergisk mot dova färger just nu. Här ska målas vitt! Överallt! ;D Måste säga till mig själv på skarpen att inte dra igång med sovrummet förrän efter jul! Hinner inte innan. Du kan ju påminna mig om det om jag börjar prata om målning i nåt sammanhang innan julen är över. ;)

När ska du måla om då? 2028? :p

2008-12-01 @ 21:58:43
Morrat av Marie

När du är klar med målandet kan du komma hem till mig och fortsätta!! Badrummet behöver renoveras, golven slipas, omtapetsering/målning av alla rum, en vägg ska rivas... Det är bara att vi bestämmer en tid!

2008-12-02 @ 08:53:49
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Åsa

Marie: Jag har sett att du skrivit följande som kommentar:

"När du är klar med målandet kan du komma hem till mig och fortsätta!! Badrummet behöver renoveras, golven slipas, omtapetsering/målning av alla rum, en vägg ska rivas... Det är bara att vi bestämmer en tid!"

Jag fattar inte varför din kommentar inte syns.

I vilket fall som helst låter den där väggen som ska rivas intressant. Återkommer när jag har lust att slå hårt på nåt/nån. Det dröjer nog inte så länge! ;D





2008-12-02 @ 21:01:44
Morrat av Åsa

Marie: Jaha, där dök din kommentar upp... vet inte varför jag inte såg den förut.

Känns väldigt rörigt här inne bland kommentarerna just nu... :I

2008-12-02 @ 21:20:28
Morrat av Sofie Rundlöf

Men sakta i backarna nu!! 2028?? Herregud, hur snabb tror du att jag är egentligen? :p Jag är glad om jag är klar till pension! :) Men du ska bara se vad läckert det kommer bli sen när det väl är klart! ;)

Blogg.se har varit helt psycho några dagar nu. Mina senaste två inlägg tog ett dygn innan jag kunde ladda upp dem. Och kommentarerna krånglar ju som bara den. Men visst var det lite kul att se att du fått hela sex nya kommentarer? :p (tills du såg att alla var från mig) :p

2008-12-04 @ 22:23:03
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0