Nu är det akut

Vart köper man tid nånstans? Nån som vet?
Är i extremt behov av enormt mycket tid i helgen, men den tiden har jag inte, men med rätt summa pengar kanske jag kan köpa några timmar? Förstår inte hur helgen kunde bli så uppbokad helt plötsligt. (Det är inga tråkiga saker som ska göras, tvärtom, en helg i nöjen stundar, så det är inte någon klagan på det.)

I morgon slutar jag vid lunch (har lite jobbtimmar på "distans" under fredagseftermiddagarna som bör avverkas, men det kan man alltid göra på lördag eller söndag har jag upptäckt - brukar oftast bli söndag kväll till min förvåning) och har dagen till ära skrivit en lista med 40 (!) punkter. Minutiöst strukturerad lista, bokstavligen. En punkt på listan ska jag utföra mellan 15.00 och 15.03.
Man kan välja att kalla list-beteendet olika saker. Det beror precis på hur man ser det. Jag väljer att kalla det sund och kreativ planering, många andra kallar det nog psykiskt sjukt.

Tyvärr omfattar listan en otalig mängd telefonsamtal. Så om jag ringer i morgon och låter extremt kort i tonen så beror det alltså på att jag har en deadline för samtalets slut. Och slänger jag på luren i örat så har tiden runnit ut helt enkelt. Några frågor på det?


Håller med, nja, kanske inte alls...
Morrat av Valross

Nix, solklart.



När det är mycket att göra är listor guld värda. Bara att stryka över en avverkad punkt & gå vidare liksom.

2008-11-06 @ 23:43:35
URL: http://valross.wordpress.com
Morrat av P

Jag säger som en före detta chef: Tilldelad tid räcker.

2008-11-07 @ 10:25:29
Morrat av Marie

När det är ont om tid och mycket att göra får man sluta blogga!! Det du!

2008-11-07 @ 20:47:22
URL: http://sluthandlat.blogg.se/
Morrat av Sofie Rundlöf

Du hade sparat minst 10 sekunder på att inte läsa våra kommentarer! ;)

2008-11-08 @ 14:49:44
URL: http://sofieskrypin.blogg.se/
Morrat av Åsa

Valross: Japp - du har fattat grejen. Skönt, en skadad människa till. ;D



P: Haha, ja, visst, så kan man se det. Om man är chef. Undrar vem det var?



Marie: Så du pratar... fy! ;) Men som upplysning kan jag meddela att jag inte skrev nånting i går, och inte heller svarade jag på kommentarern...



Sofie: Nu är jag i kapp med en del, så nu är jag med i matchen ett litet tag. Nu kan jag slappa framför datorn lite, och hinner inte bara läsa utan också svara på kommentarerna! ;)



2008-11-08 @ 15:44:59

Shoot!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0